Výuka anglického jazyka na českých školách

Angličtina činnostně v kostce – a big dog

Co považujeme za nejdůležitější v počátcích výuky Aj? Uvědomit si, že výuka dětí, které nemluví germánskými, ale slovanskými jazyky, má svá specifika.

Sdílet na Facebooku

Co je tedy nejdůležitější, na co se zaměřit?

aj titulka

Slovní zásoba

Od počátku učíme děti mluvit v krátkých větách s důrazem na dobré porozumění významu vět. Používáme slova, která se buď jednoduše vyslovují, dobře se uplatní v mluvené řeči nebo jsou pro děti přitažlivá.

Překládáme přiměřené množství slovíček a procvičujeme je v různých slovních spojeních. Z logopedie víme, že cizí obtížné slovo potřebuje žák slyšet až 250x, aby si ho osvojil.

Než učivo rozšíříme, ujistíme se, že děti mají probranou látku dobře osvojenou, aby se nám v cizím jazyce „neztratily“.

Větné vzorce

Snažíme se děti rozmluvit a umožnit jim, aby Aj pochopily. Učíme je základní věty – tzv. větné vzorce.Slova obměňujeme a postupně přidáváme další.

Na pravidelně se opakujících vzorcích a vhodné slovní zásobě učíme děti jazyk používat- doplňovat členy, převádět podstatná jména z čísla jednotného do množného, používat správně zájmena, práci se slovesy…

Komunikace

Děti necháváme co nejvíce mluvit - ve dvojicích, menších skupinách nebo společně. Mluvíme s nimi současně a velmi pečlivě kontrolujme výslovnost, neboť je nezbytná k dobré sluchové analýze anglického textu. Společným mluvením se děti vzájemně podporují a překonají ostych z mluvení.

aj IIČinnostní učení

Pomůcky jsou připraveny jak k samostatné práci v lavici, tak pro práci ve dvojicích či menších skupinách, nebo ke skupinové práci v kroužku na koberci. Zpomůcekděti skládají slova či věty, ty potom čtou a následně zapisují. Činnosti s pomůckami zařazujeme krátce a často. Ideálně 10 minut každou hodinu angličtiny.

Radost z učení

Prací s pomůckami dáváme šanci uspět dětem pomalejším i rychlejším, aby všechny mohly mít z učení radost. Naším cílem je vytvořit dětem pozitivní vztah k cizímu jazyku a naučit je jazyk používat v životě.

Tvořivé Letní školy

Ucelené soubory postupů a nápadů do výuky Aj předáváme učitelům na kurzech, webinářích a každoročně také na Letní škole, na kterou jste tímto srdečně zváni. Přijeďte se setkat s fajn lidmi, zrelaxovat a nabrat nové dovednosti.

 

6. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol
Vých. poradce/met. prevence

Anotace:

2020 Sudislav

Cítíte se být přirozenou autoritou nebo je pro vás těžké získat si pozornost a musíte se žáky bojovat o moc? Tento seminář odhaluje hlavní vlivy a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na to, jak nás naše okolí vnímá a jak k nám přistupuje. Dozvíte se, co určuje míru přirozené autority a proč někomu žáci zobou z ruky a jiného neberou příliš vážně. Poznáte, co je potřeba dělat proto, aby vás žáci respektovali, rodiče žáků respektovali a kolegové uznávali. Všichni členové systému „vaše třída“ – Vy, žáci i jejich rodiče – se pak budou moci cítit bezpečně a spokojeně. 

Vybraná témata "nové" informatiky na 1. stupni ZŠ (webinář)

aneb: Rozvíjíme digitální dovednosti učitele pro výuku na 1. stupni ZŠ

1 210 Kč
ICT

7. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Rozvíjíme digitální dovednosti učitele pro výuku na 1. stupni ZŠ

Na tomto webináři naučíme učitele 1. stupně ZŠ ve svých hodinách naplňovat digitální kompetence v jednotlivých předmětech. Ukážeme si, že se není třeba ničeho obávat – mnoho aktivit již v rámci činnostního učení známe, velkou část lze dělat i bez technologií a na výběr je mnoho inspirace různých úrovní.

Webinář je zaměřen primárně na praktické náměty, které lze integrovat do běžných předmětů na 1. stupni ZŠ a které jsou přizpůsobeny učitelům, kteří NEUČÍ předmět informatika.

Forma vedení: přednáška, praktické ukázky, praktické vyzkoušení vybraných aplikací.

1 210 Kč
ČJ

11. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 2 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení ČJ.
  • Abeceda – náměty pro činnosti a didaktické hry při nácviku i upevňování znalosti abecedy.
  • Práce s texty – rozvoj čtenářské gramotnosti
  • Čtení zaměřené na porozumění textu, budování kladného vztahu ke čtení.
  • Náměty pro práci s čítankami/ textem obecně.

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více