Výuka anglického jazyka na českých školách

Angličtina činnostně v kostce – a big dog

Co považujeme za nejdůležitější v počátcích výuky Aj? Uvědomit si, že výuka dětí, které nemluví germánskými, ale slovanskými jazyky, má svá specifika.

Sdílet na Facebooku

Co je tedy nejdůležitější, na co se zaměřit?

aj titulka

Slovní zásoba

Od počátku učíme děti mluvit v krátkých větách s důrazem na dobré porozumění významu vět. Používáme slova, která se buď jednoduše vyslovují, dobře se uplatní v mluvené řeči nebo jsou pro děti přitažlivá.

Překládáme přiměřené množství slovíček a procvičujeme je v různých slovních spojeních. Z logopedie víme, že cizí obtížné slovo potřebuje žák slyšet až 250x, aby si ho osvojil.

Než učivo rozšíříme, ujistíme se, že děti mají probranou látku dobře osvojenou, aby se nám v cizím jazyce „neztratily“.

Větné vzorce

Snažíme se děti rozmluvit a umožnit jim, aby Aj pochopily. Učíme je základní věty – tzv. větné vzorce.Slova obměňujeme a postupně přidáváme další.

Na pravidelně se opakujících vzorcích a vhodné slovní zásobě učíme děti jazyk používat- doplňovat členy, převádět podstatná jména z čísla jednotného do množného, používat správně zájmena, práci se slovesy…

Komunikace

Děti necháváme co nejvíce mluvit - ve dvojicích, menších skupinách nebo společně. Mluvíme s nimi současně a velmi pečlivě kontrolujme výslovnost, neboť je nezbytná k dobré sluchové analýze anglického textu. Společným mluvením se děti vzájemně podporují a překonají ostych z mluvení.

aj IIČinnostní učení

Pomůcky jsou připraveny jak k samostatné práci v lavici, tak pro práci ve dvojicích či menších skupinách, nebo ke skupinové práci v kroužku na koberci. Zpomůcekděti skládají slova či věty, ty potom čtou a následně zapisují. Činnosti s pomůckami zařazujeme krátce a často. Ideálně 10 minut každou hodinu angličtiny.

Radost z učení

Prací s pomůckami dáváme šanci uspět dětem pomalejším i rychlejším, aby všechny mohly mít z učení radost. Naším cílem je vytvořit dětem pozitivní vztah k cizímu jazyku a naučit je jazyk používat v životě.

Tvořivé Letní školy

Ucelené soubory postupů a nápadů do výuky Aj předáváme učitelům na kurzech, webinářích a každoročně také na Letní škole, na kterou jste tímto srdečně zváni. Přijeďte se setkat s fajn lidmi, zrelaxovat a nabrat nové dovednosti.

 
AJ

19. 2. 2025, zahájení v 15.00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

webinář

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ. Účastnici obdrží zdarma Pracovní karty a šablony pro činnostní učení AJ II v ceně 185,-.

Na akci zazní zejména:

  • práce se slovesy have got, has got, can
  • přítomný čas prostý - oznamovací, otázka, zápor
  • určování času
  • přítomný čas průběhový
  • rozvoj speakingu

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více