Geometrie činnostně v 1. - 3. ročníku

17. 10. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční ve čtvrtek 17.10.2024 od 15:00 do cca 18:10 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky. Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení geometrie 1-3 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Zásady práce při rýsování
  • orientace v rovině, základní útvary v rovině a jejich rozlišování - čára, bod, úsečka, přímka
  • poznávání geometrických tvarů, rovinných obrazců a těles - využití stavebnic, hry
  • měření délek, délka úsečky, rozměry obrazců, délky hran těles
  • jednotky délky, jednoduché převody jednotek
  • přímka, polopřímka, úsečka, bod, rýsování a popis
  • základy rýsování kružnice, rozlišení kružnice a kruhu
  • práce s pomůckou Geodeska - vidění v rovině a vytváření obrazců
  • práce ve čtvercové síti a vyhledávání v ní
  • předučování osové souměrnosti
  • základy prostorového vidění

Obsah akce:

Výuka geometrie v 1. - 3. ročníku seznamuje se základními geometrickými pojmy, předává žákům primární pracovní návyky a rozvíjí komunikaci. Poznáte vhodné pomůcky a hry pro individualizaci výuky, nabídneme Vám možnosti práce s pracovními sešity a pracovními listy pro výuku geometrie a pro rozvoj mezipředmětových vztahů ve výuce geometrie.

V rámci výkladu si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k  učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.