Geometrie, úhel a trojúhelníky v 6. ročníku

14. 10. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

2. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční14.10. od 15:00 do cca 18:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (s e-podpisem). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Seminář je vhodný pro učitele matematiky působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 6. ročníku v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Geometrické pojmy, hovor o narýsovaných sestavách, nákresy
  • Výpočet obvodu a obsahu čtverce a obdélníku, činnosti s páskovou mírou a čtvercovou sítí
  • Geometrické hádanky
  • Ukázka práce s kartami ANO, NE a A, B, C
  • Úhel a jeho velikost, pomůcka na ukazování úhlů různých velikostí
  • Hry s papírem např. osa úhlu, osy souměrnosti atd.
  • Trojúhelníky, rozlišování trojúhelníků podle velikosti stran a vnitřních úhlů (žákovská pomůcka – 7 různých tvarů trojúhelníků vystřižených ze čtvrtky)

Obsah akce:

Geometrie nemusí být pro žáky nezáživným učivem. Je důležitá pro rozvoj prostorové představivosti. Věnujte tedy i jí dostatečný prostor a pomocí činnostních postupů ji předávejte srozumitelně a žáky pro ni nadchněte.

V rámci výkladu si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k  učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.