Kacar Jakub

Mgr. Jakub KacarJakub Kacar se narodil v roce 1992 v Litoměřicích, ve kterých žije dodnes. Nikdy nebral hudbu příliš vážně a tradičně vybočoval ze zažitých konvencí, až se mu hudba stala nejen koníčkem, ale i zaměstnáním na bezmála dva celé úvazky.

Od chvíle, kdy dostudoval všeobecné gymnázium svou činnost směřoval především hudebním směrem. Vystudoval pedagogickou fakultu UJEP v Ústí nad Labem obor hudební výchova pro ZŠ, SŠ a ZUŠ, absolvoval obor hra na violu na Teplické konzervatoři u Mgr. K. Untermüllera a vzdělání si doplnil zvukařskou školou. Momentálně je frekventantem doktorského studia hudební teorie a pedagogiky.

V současnosti je pedagogem na PF UJEP a ZUŠ Litoměřice, kde řídí dětský sbor Hlásek, orchestr Guláš, učí hru na housle, violu a elektronické zpracování hudby či práci s notačním programem Sibelius aj.

Je součástí lektorského týmu České filharmonie. Stále četněji se věnuje lektorské činnosti pro Společnost pro hudební výchovu ČR, NPI ČR, Českou filharmonii, Českou Orffovskou společnost či soukromě a to i mimo ČR.

Ve volném čase se věnuje hudebně-aranžérské činnosti, tvorbě edukačních materiálů a videí v rámci mezinárodního kanálu Music EDUcoolOGY.

Cílem mých školení pro pedagogy je infikovat skupinu hudebních pedagogů co největší dávkou inspirace, množstvím prověřené metodiky a námětů vhodných do výuky HV na všech stupních. Díky lektorské minulosti i současnosti mohu neustále zlepšovat své náměty a hry - neboť víc učitelů vždy vymyslí další a další varianty.

Vzdělání

  • 2016 – 2023 Hudební teorie – doktorské studium PF UJEP Ústí nad Labem
  • 2016 – 2018 Hra na violu – absolventské studium Konzervatoř Teplice – K. Untermüller
  • 2011 – 2016 Učitelství HV pro ZŠ, SŠ a ZUŠ PF UJEP Ústí nad Labem
  • 2015 – 2016 Rekvalifikační kurz – operátor zvukové techniky Zvukařská škola – Praha
  • 2012 – 2016 Hra na violu Konzervatoř Teplice – K. Untermüller
  • 2007 – 2011 Gymnázium Litoměřice
  • 1999 – 2011 Hra na housle, violu a kontrabas ZUŠ Litoměřice

Pracovní zkušenosti

  • 2014 – dosud ZUŠ Litoměřice; učitel oborů viola, housle, hudební nauka, elektornické zpracování hudby a zvuková tvorba; sbormistr dětského sboru
  • 2021 - dosud padagog Pražská konzervatoř
  • 2019 - dosud pedagog na KHV PF UJEP
  • 2012 – dosud Společnost pro hudební výchovu ČR; lektor hudební výchovy
  • 2017 - dosud Národní institute pro další vzdělávání; lektor hudební výchovy
  • 2018 - dosud Česká filharmonie; lektor hudební výchovy; vedoucí regionálního centra 

Publikační a vědecká činnost, Projekty

Kapitola ve vysokoškolské učebnici: Interpretácia hudby v predmete hudobná nauka 1 – Hudební formy v přirovnáních jako pomůcka k jejich pochopení, ISBN: 978 – 80 – 558 – 1242 – 7

Kvalifikační práce – Vokální úpravy skladeb pro zpěv a capella – PF UJEP

Kvalifikační práce – Využití Boomwhackers ve výuce hudební výchovy

Projekt: Play with me! Tvorba a výzkum nového výukového materiálu pro výuku HV na ZŠ, SŠ a ZUŠ. – podpořen v rámci studentské grantové soutěže PF UJEP

Hlavní organizátor hudebně didaktické konference HV pro 3. tisíciletí

Projekt „Koncert litoměřických umělců“ – podpořen z grantu komunitní nadace Hennlich.

Umělecká činnost

 Četná koncertní činnost regionálního charakteru: Vokální skupina Appendix, sólová i komorní vystoupení – hra na violu, organizace koncertů

Zájmy

tenis, atletika, zimní sporty, sborová činnost, zpěv

Reference od absolventů:

  • Z kuzru jsem byla naprosto nadšená a jsem nesmírně vděčná, že jsem dostala tuto pro mě životní příležitost upravit průběh svých hodiny HV!!!!  Vybrat jeden nápad z nepřeberné palety pana PhDr. Jakub Kacar DiS., Ph.D bude obtížný počin. Dovolím si tedy vyzvedbout ktreativní pojetí humoresky vs. rychlobruslení M.Sáblíkové/žáků...jsem 100% přesvědčena, že žáci budou odcházet s nezapomenutelným zážitkem skladby a emocí.
  • Byla bych velmi nerada, pokud by to znělo jako klišé,  s plnou vážností musím konstatovat, že mé hodiny HV už nikdy nebudou stejné a pokud taková hodina bude, už z ní nebudu mít dobrý pocit, protože teď vím, že se dá dělat mnohem více...
  • Jsem z webináře nadšená. V podstatě využiji v hodinách všechny nabídnuté aktivity (učím od 1.třídy po 9.třídu), líbily se mi - bokáž, rytmický čtverec, rytmická procházka, pohybová evoluce, ruchařina, hudební pexeso, barvičky, zpívání na různé způsoby i výzvy - opravdu vše mě zaujalo a nemám jedinou negativní připomínku. Děkuji Jakubovi Kacarovi za jeho skvělé nápady, moc se mi líbil i styl jakým své zkušenosti předává:-).
  • Aktivita, která mě nadchla nejvíce? Bylo jich více....zejména ty, které neznám... nejvíce asi pohybová epidemie, pak nahrávání zvuků na příběh, freeze dance, rytmická procházka, barvičky...  A jelikož učím HV i na 2. stupni, tak mě nadchly materiály na youtube - musiceducoology, již jsem odběratel :). 
  • Děkuji za přínosný webinář.Bylo to skvělé, vtipné, inspirativní, naíjející.
  • Děkuji za velmi inspirativní webinář, řadu aktivit vyzkouším a budu využívat. Máte velmi příjemný projev.
  • Dobrý den, ráda bych moc poděkovala za možnost zhlédnout webinář HV. V těchto hektických dnech se mi bohužel přihodilo, že jsem na webinář zapomněla, a hodně mě to mrzelo. Velmi oceňuji, že Tvořivá škola našla možnost, jak nám hříšníkům webinář zprostředkovat.
  • Děkuji za inspirativní webinář a těším se na příště.
  • Děkuji moc, přesně tak, po dlouhé době moc prima a plně využitý seminář.
  • Webinář se mi moc líbil. Máte super nápady. Moc děkuji. Těším se na letní školu.
  • Lektor byl fantastický, nabídl veliké množství aktivit do hudební výchovy a přidal notnou dávku nadšení pro práci s hudbou. Zaznamenala jsem si všechny aktivity. Velmi se mi líbí rytmický čtverec. Z pohybových a tanečních aktivit určitě zařadím do svých hodin pohybovou epidemii. Hru živé pexeso s předváděním nástrojů již při výuce hrajeme, neznala jsem ale další varianty, které lektor představil. Vokální aktivity a hry s tempem určitě ve výuce využiju také. Navíc velmi kladně hodnotím odkaz na lektorovy webové stránky a nabídnutý přístup k hudebním podkladům.  Webinář byl výborný.  
  • Moc děkuji, velmi inspirativní, veselé školení. Jsem velmi ráda, že jsem s Vámi mohla prožít toto skvělé odpoledne :-).
  • Webinář se mi moc líbil a také obohatil - do teď trénuji hands percussion game, abych to uměla, než to pustím dětem, protože od levelu s lokty to začnu plést. :) Skryté skripta za notičkou a ukázky na plyšácích byly velice nápadité a vtipné. Zaujaly mě také hry: Chyťte moje pohyby/rytmus...atd - je zajímavé, co všechno jde vymyslet...:D a signální hra, kde se vytleskává rytmus podle zvednutých rukou - moje soustředěnost po celou dobu zaručena. Díky za tip na kvíz na internetu - to mi chybělo do zásobníku her, už nemusím tvořit ručně. :) 
  • Svými nápady mě pan učitel opravdu nadchl a oceňuji jeho stránky a tipy, kterými nás zásobil. Děkuji moc.
  • Webinář byl naprosto úžasný. Mockrát za něj děkuji. A pokud budete pořádat opět něco podobného, velmi ráda se opět přihlásím... :-) Tím odpovídám na otázku, jaké vidím nedostatky - opravdu ŽÁDNÉ. :-) Je opravdu těžké vybrat jednu aktivitu, která se mi nejvíc líbila, ale když musím... :-) Tak asi SIGNÁLNÍ HRA. 
  • Děkuji moc za inspiraci a materiály. Skvělé školení.
  • Kubo, děkuji moc za krásný seminář, inspiraci a nápady. Bylo to příjemné, a Vy taky. Všechno použiju.
  • Celý webinář skvělý :-) Výborná inspirace, budu Vás všude doporučovat :-) Děkuji moc!
  • Děkuji za hezké a podnětné nápady. Webinář super!
  • Rozhodně úplně skvělý seminář!!!!!!! Forma taky super. Moooc díky. J.
  • Mockrát děkujeme za nápady a inspirace - rozhodně vyzkoušíme a budeme používat. Výborný seminář - 1 :-)))
  • Moc díky :-) určitě využiju některé aktivity i v jiných předmětech.
  • Děkuji za velké množství inspirace a Vaši energii. Ať vás hudba a učení stále baví :-)
  • Kubo, forma Vašeho webináře byla úžasná a bylo to moc fajn páteční odpoledne. Mockrát děkuji za krásné náměty a rady. Ať se Vám daří a Vaše děti se na hudebky s Vámi moc těší :-).
  • Moc děkuji za úžasné školení!!! Čas velmi rychle uběhl, vydržela bych poslouchat dál a dál... Těším se na další část v září. Klobouk dolů.
  • Nejlepší školení za dlouhou dobu! Moc děkuji za obrovské množství nápadů a skvělých aktivit nejen do hudebky :-)
  • Díky za vše a už se těším, až předám dětem skvělé hry od Vás :)
  • Webinář se mi moc líbil a získala jsem nové poznatky a náměty nejen do hodin Hv, ale i jiných předmětů. 
  • Moc děkuji za seminář, byl plný úžasných nápadů, prakticky využitelných. P. Kacar jej vedl velmi hezky, vše byly praktické ukázky, moc mě obohatilo a věřím, že směrem k dětem pošlu dál :-)
  • Spoustu aktivit už jsem s dětmi vyzkoušela - i mimo hudební výchovu - například zvuky improvizované dané prostředí - ZOO, koupelna..., nebo zpěv písně, kdy žáci procházejí kolem napsaných pokynů, jak zpívat - staccato, smutně, piano atd. Těším se na avizované setkání v září. Přeji mnoho úspěchů a velice děkuji za velmi přínosný webinář, víc takových!
  • Webinář pana Kacara byl úžasný a jeho náměty na pohybové a rytmické hry určitě využiju v hodinách HV na 1. stupni ZŠ. Už se těším na další webinář nebo školení, které pan Kacar povede.
  • Na pana Jakuba jsem narazila v jedné FB skupině a díky ní objevila jeho skvělé aktivity na Youtube. Děti to vždy bavilo, proto jsem s tímto webinářem vůbec neváhala. Zaujaly mne rytmické čtverce, líbilo se mi také rapování, hra na prostředí, pohybová evoluce...celé to bylo nabité inspirací a už se moc těším, až s dětmi využijeme!
  • Zúčastnila jsem se webináře Hudební výchova tvořivě na 1. stupni ZŠ, který bych tímto chtěla VELMI pochválit - byl výborný :)
  • Váš webinář je naprosto perfektní, skvělé nápady. Určitě velmi ráda uvítám další webinář. Děkuji moc, bylo to příjemné odpoledne. :-)
  • Byla jsem na semináři pana Kacara na boomwhacker a bylo to skvělé. Hlavně spoustu nápadů využívám ve výuce a děti to moc baví.
  • Váš webinář super. Hodně nápadů. Hned zítra něco vyzkouším.
  • Webinář je velice inspirativní, teď to jen všechno vyzkoušet :) Mějte se krásně a děkuji za záživný webinář.
  • Byl jste skvělý (super práce s plyšáky), po dlouhé době perfektní webinář.
  • Super a hlavně PRAKTICKÉ! Konečně! Jiné webináře, i semináře, se tváří jako praktické, ale bohužel nejsou :( takže DĚKUJI!
  • Souhlasím s kolegy, bylo to skvělé! Těším se, až nápady vyzkoušíme s dětmi, děkuji
  • Krásný webinář, velmi hodně praktických věcí. Už zítra vyzkouším v 1.třídě a pak v 5. Těším se na další setkání!
  • Za mě byl seminář super. Nebyla to pro mne ztráta času, bylo to naprosto úžasné. Nádherné je, jak z Vás vyzařuje ta neskutečná radost z vaší práce. Určitě také spoustu věcí využiji a těším se na další webinář.
  • Moc děkuji za výborný webinář, skvělé a hlavně praktické nápady, které určitě využiji. Těším se na další webinář.
  • Skvělý, praktický a inspirativní webinář, i pan přednášející! Už se těším na další :-) Moc děkuji!!
  • také moc děkuji za spoustu inspirace, naladění a motivaci.
  • Moc děkuji za úžasný webinář, konečně něco praktického a plného skvělých nápadů. Těším se na další setkání s vámi. :-)
  • Konečně jsem se dočkala...webinář splnil očekávání...po dlouhé době
  • Už dlouho jsem nezažila takto přínosný a prakticky zaměřený webinář. Moc děkuji za krásné odpoledne. Budu se těšit příště. Pěkné dny .
  • Moc pěkný webinář. Hudební výchovu učím nerada, ale po webináři mám mnohem lepší představu, jak to všechno uchopit a co všechno s dětmi podnikat. Hned jsem plná optimismu, že to všechno nějak půjde. Moc děkuji.
  • klobouk dolů, velmi pečlivá příprava a výborné materiály-děkuji
  • Nejvíce mě zaujalo, že pan Kacar měl u každé hry nebo typu výuky připravená názorná videa "svých" dětí. Nejvíce poučné byly hry s boomwhackers, které chci do školy pořídit a myslím si, že díky tomu můžou samy tvořit hudbu, což bude pro ně zábavné a poučné. Celý webinář byl plný metod výuky (hra na ozvěnu mě zaujala, hra na tělo - tipy do výuky z Youtube, Orffovy nástroje). Jsem vděčná i za radu, jak komunikovat během nácviku, protože pan Kacar sdílí své zkušenosti z praxe. Děkuji za možnost tento webinář shlédnout.
  • Nejvíce mě zaujala hra na boomwhackery a hra na tělo. Pan Kacar nám předal mnoho zajímavých materiálů a odkazů. Už se těším, až vše s dětmi vyzkouším. Jeho prezentace byla krásně přehledná, srozumitelná a plná názorných videí. Jsem moc ráda, že jsem se na tento webinář přihlásila. Byl pro mě velmi přínosný. 

Aktuální akce lektora

Hudební výchova tvořivě na 1. stupni ZŠ (webinář)

Tvořivá HV v MŠ a 1. -3. roč. ZŠ

1 380 Kč
HV

4. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům mateřských škol a prvního stupně základních škol, kteří chtějí rozvíjet hudební schopnosti a dovednosti u svých žáků. Kurz nabízí teoretické a praktické nástroje pro efektivní a zábavné vedení hudební výchovy přizpůsobené schopnostem, potřebám a zájmům dětí ve věku 3 –9 let. Účastníci se naučí, jak do výuky zapojit hudební aktivity, které podporují přirozený rozvoj rytmického cítění, melodického vnímání a hudební tvořivosti. Důraz je kladen na hravý přístup a metody podporující dětský prožitek z hudby.

V kurzu se pedagogové seznámí s:

  • metodikou výuky rytmu, melodie a základních hudebních pojmů,
  • praktickými cvičeními a aktivitami, které mohou snadno realizovat ve třídě,
  • nápady pro využití jednoduchých hudebních nástrojů, pohybových aktivit a zpěvu,
  • způsoby, jak pracovat s různými hudebními styly a kulturními prvky pro obohacení výuky.

 

1 380 Kč
HV

24. 1. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům hudební výchovy na 2. stupni základních škol, kteří chtějí modernizovat a obohatit své hodiny hudby tak, aby oslovily žáky ve věku 10–15 let. Kurz se zaměřuje na rozvoj praktických dovedností a metodických přístupů, které podporují aktivní zapojení žáků, jejich zájem o hudbu a hlubší porozumění hudebním pojmům. Účastníci se seznámí s technikami, jak efektivně pracovat s hudebními styly blízkými dnešní mládeži, rozvinout schopnost vést kreativní hudební aktivity a získají inspiraci pro zapojení digitálních nástrojů do výuky avšak s ohledem na rizika dnešní doby.

V kurzu se pedagogové naučí:

●       jak strukturovat výuku pro žáky 2. stupně a udržet jejich pozornost,

●       jak propojit teorii s praxí pomocí rytmických, melodických a poslechových cvičení,

●       jak využívat moderní hudební technologie (aplikace, online nástroje) pro interaktivní výuku,

●       jak zapojit do výuky populární hudbu, filmovou hudbu a kulturní kontexty blízké studentům.

 

Tvořivá HV v MŠ a 1. - 3. roč. ZŠ

Hudební výchova tvořivě na 1. stupni ZŠ (webinář)

1 380 Kč
HV

21. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům mateřských škol a prvního stupně základních škol, kteří chtějí rozvíjet hudební schopnosti a dovednosti u svých žáků. Kurz nabízí teoretické a praktické nástroje pro efektivní a zábavné vedení hudební výchovy přizpůsobené schopnostem, potřebám a zájmům dětí ve věku 3 –9 let. Účastníci se naučí, jak do výuky zapojit hudební aktivity, které podporují přirozený rozvoj rytmického cítění, melodického vnímání a hudební tvořivosti. Důraz je kladen na hravý přístup a metody podporující dětský prožitek z hudby.

V kurzu se pedagogové seznámí s:

  • metodikou výuky rytmu, melodie a základních hudebních pojmů,
  • praktickými cvičeními a aktivitami, které mohou snadno realizovat ve třídě,
  • nápady pro využití jednoduchých hudebních nástrojů, pohybových aktivit a zpěvu,
  • způsoby, jak pracovat s různými hudebními styly a kulturními prvky pro obohacení výuky.

 

Tvořivá HV v MŠ a 1. - 3. roč. ZŠ

Hudební výchova tvořivě na 1. stupni ZŠ (webinář)

1 380 Kč
HV

11. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům mateřských škol a prvního stupně základních škol, kteří chtějí rozvíjet hudební schopnosti a dovednosti u svých žáků. Kurz nabízí teoretické a praktické nástroje pro efektivní a zábavné vedení hudební výchovy přizpůsobené schopnostem, potřebám a zájmům dětí ve věku 3 –9 let. Účastníci se naučí, jak do výuky zapojit hudební aktivity, které podporují přirozený rozvoj rytmického cítění, melodického vnímání a hudební tvořivosti. Důraz je kladen na hravý přístup a metody podporující dětský prožitek z hudby.

V kurzu se pedagogové seznámí s:

  • metodikou výuky rytmu, melodie a základních hudebních pojmů,
  • praktickými cvičeními a aktivitami, které mohou snadno realizovat ve třídě,
  • nápady pro využití jednoduchých hudebních nástrojů, pohybových aktivit a zpěvu,
  • způsoby, jak pracovat s různými hudebními styly a kulturními prvky pro obohacení výuky.

 

1 380 Kč
HV

5. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům hudební výchovy na 2. stupni základních škol, kteří chtějí modernizovat a obohatit své hodiny hudby tak, aby oslovily žáky ve věku 10–15 let. Kurz se zaměřuje na rozvoj praktických dovedností a metodických přístupů, které podporují aktivní zapojení žáků, jejich zájem o hudbu a hlubší porozumění hudebním pojmům. Účastníci se seznámí s technikami, jak efektivně pracovat s hudebními styly blízkými dnešní mládeži, rozvinout schopnost vést kreativní hudební aktivity a získají inspiraci pro zapojení digitálních nástrojů do výuky avšak s ohledem na rizika dnešní doby.

V kurzu se pedagogové naučí:

●       jak strukturovat výuku pro žáky 2. stupně a udržet jejich pozornost,

●       jak propojit teorii s praxí pomocí rytmických, melodických a poslechových cvičení,

●       jak využívat moderní hudební technologie (aplikace, online nástroje) pro interaktivní výuku,

●       jak zapojit do výuky populární hudbu, filmovou hudbu a kulturní kontexty blízké studentům.

 

Tvořivá HV ve 4. - 9. roč. ZŠ

Hudební výchova tvořivě na 2. stupni ZŠ (webinář)

1 380 Kč
HV

28. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům hudební výchovy na 2. stupni základních škol, kteří chtějí modernizovat a obohatit své hodiny hudby tak, aby oslovily žáky ve věku 10–15 let. Kurz se zaměřuje na rozvoj praktických dovedností a metodických přístupů, které podporují aktivní zapojení žáků, jejich zájem o hudbu a hlubší porozumění hudebním pojmům. Účastníci se seznámí s technikami, jak efektivně pracovat s hudebními styly blízkými dnešní mládeži, rozvinout schopnost vést kreativní hudební aktivity a získají inspiraci pro zapojení digitálních nástrojů do výuky avšak s ohledem na rizika dnešní doby.

V kurzu se pedagogové naučí:

●       jak strukturovat výuku pro žáky 2. stupně a udržet jejich pozornost,

●       jak propojit teorii s praxí pomocí rytmických, melodických a poslechových cvičení,

●       jak využívat moderní hudební technologie (aplikace, online nástroje) pro interaktivní výuku,

●       jak zapojit do výuky populární hudbu, filmovou hudbu a kulturní kontexty blízké studentům.