Hudáková Jana

Pracovala jsem téměř třicet let jako učitelka na prvním stupni základní školy. Děti mne často nazývaly lvicí. Tou, která chrání a s láskou pečuje i o nejzranitelnější členy smečky. Rodiče navíc oceňovali moji roli kouče, mentora a terapeuta. Při hledání odpovědí na rozličné otázky mi do cesty vstoupila metoda Životní mapy. Metoda a její využití mne nadchly natolik, že jsem se rozhodla pro novou profesní cestu – cestu terapeutky metody Životní mapy.  Cestu, která dává smysl. Mohu v ní s vděčností zužitkovat veškeré zkušenosti z dosavadní práce s dětmi i rodiči. Rozumím dětské duši, trpělivě naslouchám, jsem oporou. Umím nadchnout a motivovat, přetvářet energie správným směrem i pevně stát, když je třeba. Mapa je pro mne dokonalým nástrojem díky své nezaujatosti, může odkrýt a přetvořit to, co je zatím utajeno. V terapii využívám také principy rodinných konstelací a vedu sezení s figurkami. Intenzivně se nyní věnuji přednáškové činnosti a seznamuji širokou veřejnost s komunikačními typy a jejich využitím v praxi. Své dlouholeté zkušenosti s vedením dětských kolektivů využívám při školení pedagogů ve schopnosti vstřícné a laskavé komunikace.

Jsem vdaná, můj muž je pro mne oporou a společně tvoříme některé projekty. Máme dvě již dospělé děti. Nabíjí mne chůze po horách, toulání se mimo značené trasy, pozorování života, plavání v biotopu a jsem milovnicí dobré kávy. Mám skvělé řečnické schopnosti. Nadšeně se pouštím do nových výzev. Tvořím harmonii.

Motto: To jsem nikdy nedělala, to mi půjde. (z knihy Pipi Dlouhá punčocha)

Studium:

  • (1985 - 1989) Gymnázium Svitavy
  • (1991 - 1995) PdF UP Olomouc obor Učitelství pro 1. stupeň s rozšířenou výtvarnou výchovou
  • (2010 – 2012) Specializační studium pro ŠMP – Prevence rizikových forem chování II.
  • (2017 – 2019) Etikoterapie Vladimíra Vogeltanze
  • (2023 – 2024) výcvik terapeutické metody Životní mapy

 

Praxe:

  • 1989 - 1991 ZŠ Křenov, učitelka 1. stupně
  • 1995 - 1996 ZŠ Tvrdonice, učitelka 1. stupně
  • 1996 - 2017 ZŠ Dolní Kounice, učitelka1. stupně, školní metodik prevence
  • 2017 - 2022 ZŠ Brno, Svážná 9, učitelka 1. stupně, kariérní poradce, učitelka výběrových tříd Světa vzdělání
  • 2022 - 2023 Svobodná ZŠ Arktur, Šlapanice, učitelka 1. stupně
  • 2023 – dosud individuální a rodinná terapie, přednášková činnost, školení pedagogů, lektorská činnost

 

Další vzdělávání:

  • (2006) seminář Praktické ukázky reedukačních hodin SPU (5 h)
  • (2008) kurz Komunikace (15 h)
  • (2008( seminář Škola? V pohodě! (8 h)
  • (2009) seminář Jak úspěšně komunikovat – nejen s rodiči (8 h)
  • (2010) seminář Prezentační dovednosti učitele (8 h)
  • (2010) seminář Neetické chování při práci se žáky (6 h)
  • (2013) seminář Prevence závislostí a šikany (16 h)
  • (2013) seminář Etiketa v prostředí třídy a školy (8 h)
  • (2013) seminář Syndrom vyhoření (8 h)
  • (2013) seminář Prevence užívání alkoholu u dětí a mladistvých (8 h)
  • (2016) seminář Expert pro práci s metodou socioklima (16 h)
  • (2016) seminář Školní systemické konstelace – sebeúcta (6 h)
  • (2016) seminář Práce školního poradenského pracoviště s ohledem na zdravé sociální klima (8 h)
  • (2017) seminář Naše třída I. (8 h)
  • (2017) seminář Naše třída II. (8 h)
  • (2017) seminář Prevence ve škole – školní nekázeň a její řešení (8 h)
  • (2017) seminář Podpůrná opatření pro žáky s SVP ve školní praxi (8 h)
  • (2018) seminář Emoční koučování dětí (8 h)
  • (2019) kurz Škola Hejného metody na 1. stupni – začátečníci 1. ročník (8 h)
  • (2020) kurz Škola Hejného metody na 1. stupni  - 1. a 2. ročník (8 h)
  • (2021) kurz Škola Hejného metody na 1. stupni  - mírně pokročilí 3. ročník (8 h)
  • (2023) kurz Encouragement – umění povzbudit a motivovat (8 h)
  • (2023) seminář Reflexe jako prostředek ve vzdělávání (8 h)
  • (2024) kurz Školitel komunikačních typů (32 h)

Odkazy na videa z akcí:

https://youtube.com/shorts/MT1dQozM-pg?feature=share

https://youtube.com/shorts/9Vyg4sxTH58?feature=share

https://youtube.com/shorts/Xfzm5ieY--c?feature=share

https://youtube.com/shorts/yRmpHuvnr_g?feature=share

https://youtube.com/shorts/sOHn-HOvVmk?feature=share

Reference:

               Měla jsem to štěstí, že jsem se mohla Vašeho školení účastnit dvakrát. Jednou za rodiče a jednou za pedagogy. Obojí mě obohatilo jak v komunikaci s vlastními dětmi, tak s těmi školními. Pochopila jsem i spoustu svých ,,zvyků''. A v něčem mi to pomohlo pochopit i manžela ????. Odnesla jsem si velkého brouka v hlavě, kterého neustále zpracovávám a zkoumám. Zkoumám teď všechny, se kterými komunikuji. Určitě mi pomohlo, že jsem si to mohla poslechnout dvakrát, protože teď už zařazuji lidi do kategorií mnohem snáze a rychleji, než po prvním školení. Děkuji za velký přínos do mé pedagogické praxe.

S pozdravem a přáním pěkného dne
Mgr. Dominika Bauckmannová, učitelka ZŠ Vedrovice

 

                 Za mě, paní ředitelku i kolegyně a kolegu byla Vaše přednáška velmi přínosná, všichni jsme se dozvěděli spoustu informací, které nám pomohou nejen při práci s dětmi, ale i v našich životech. Poznali jsme v komunikačních typech žáky, kolegy, sebe i naše blízké. Díky skvělé charakteristice jednotlivých skupin se můžeme jednak vyvarovat komunikačních problémů, které by se nám bez tohoto povědomí určitě v práci i životě vyskytly, jednak se díky novým znalostem můžeme zaměřit na lepší pochopení nejen našich školních svěřenců.

Je skvělé, když seminář poskytne tolik zajímavého a podnětného, tak jako ve Vašem případě.
Přejeme Vám s paní ředitelkou hodně práce, úspěchů i zvídavých posluchačů.

Moc děkujeme.
Mgr. Zuzana Gardášová, ZŘŠ
ZŠ a MŠ, Brno, Elišky Přemyslovny 10

Aktuální akce lektora

Jak komunikovat nejen s dětmi

úvodní seminář v Brně

1 380 Kč

15. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ZUŠ
Vedení škol
Vých. poradce/met. prevence
Speciální pedagog

Anotace:

Interaktivní seminář  je určen zejména učitelům mateřských škol a všem pedagogickým pracovníkům na 1. stupni základní školy. Přínosný je také pro výchovné poradce, metodiky prevence, vedení škol, nebo asistenty pedagoga či jiné nepedagogické pracovníky. 

Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.

Vzdělávací cíl: Úspěšný vzdělávací proces stojí na vztahu mezi pedagogy a žáky, kde jsou respektovány a naplňovány komunikační potřeby obou stran. Vzájemné porozumění těmto potřebám vytváří most, který vede k naplnění společného cíle - kvalitního vzdělávání.

Můžete se těšit na :

  • pochopení podstaty každého komunikačního typu a jeho projevů v běžném životě
  • jak se chová, jak si hraje, jak řeší úkoly, co potřebuje
  • z jakých materiálů se nejlépe učí
  • své osobní zařazení, protože komunikační typ ovlivňuje zásadně vaši práci

Dotkneme se těchto oblastí:
Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, co mu hrozí, komunikační spojky.
Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, znaky, co miluje, komunikační spojky.
Sluchový typ - charakteristika, co mu škodí, co prospívá, znaky, co ho potěší, komunikační spojky.
Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, co mu škodí, komunikační spojky.

Více zde:

https://youtu.be/JPTzpq0y6LE

Jak komunikovat nejen s dětmi

úvodní seminář v Olomouci

1 380 Kč

25. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

FZŠ Olomouc, Hálkova 4

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ZUŠ
Vedení škol
Vých. poradce/met. prevence
Speciální pedagog

Anotace:

Interaktivní seminář  je určen zejména učitelům mateřských škol a všem pedagogickým pracovníkům na 1. stupni základní školy. Přínosný je také pro výchovné poradce, metodiky prevence, vedení škol, nebo asistenty pedagoga či jiné nepedagogické pracovníky. 

Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.

Vzdělávací cíl: Úspěšný vzdělávací proces stojí na vztahu mezi pedagogy a žáky, kde jsou respektovány a naplňovány komunikační potřeby obou stran. Vzájemné porozumění těmto potřebám vytváří most, který vede k naplnění společného cíle - kvalitního vzdělávání.

Můžete se těšit na :

  • pochopení podstaty každého komunikačního typu a jeho projevů v běžném životě
  • jak se chová, jak si hraje, jak řeší úkoly, co potřebuje
  • z jakých materiálů se nejlépe učí
  • své osobní zařazení, protože komunikační typ ovlivňuje zásadně vaši práci

Dotkneme se těchto oblastí:
Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, co mu hrozí, komunikační spojky.
Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, znaky, co miluje, komunikační spojky.
Sluchový typ - charakteristika, co mu škodí, co prospívá, znaky, co ho potěší, komunikační spojky.
Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, co mu škodí, komunikační spojky.

Více zde:

https://youtu.be/VFLnxS6tobk