Hudební výchova tvořivě na ZŠ (24h)
Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: | Tvořivá škola, s.r.o. | Typ kurzu: | Letní školy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 28081/2022-4-1011 | Cílová skupina: | Letní školy |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a 3x plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Letní školy, ZUŠ |
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
Je zaměřen především na tvořivé hudební činnosti, propojení Hv s pohybovou výchovou a na práci s Orffovým instrumentářem. Kurz využívá metodických postupů hudebního vzdělávání dle Carla Orffa a účastníci kurzu si tak prakticky vyzkouší všechny komponenty HV.
Kurz je vhodný pro zkušené i začínající učitele 1. stupně ZŠ, kteří ve výuce HV chtějí využít všechny její složky. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Jednotlivé semináře kurzu předpokládají aktivní zapojení účastníků a budou vedeny formou workshopu.
Během letní školy si vyzkoušíme všechny možné hudební aktivity vhodné pro žáky na prvním stupni. Nabízíme témata – Z pohádky do pohádky, Záhada z knížky, Poletíme do Afriky, Vrby se nám zelenají, Hádaly se houby, My, tři králové, Muzikantská rodina, Mrak si v konvi vodu nese a další tematicky pojaté lekce s aktivním zapojením účastníků.
Písničky lidové i umělé, zpěv, hudební hry, doprovod na nástroje Orffova instrumentáře, boomwhackery, barevné ozvučné kameny a zvonky, rytmizace textů, hra na tělo, pohyb a tanec, aktivní poslech hudby. Rozvíjení spolupráce v kolektivu, schopnosti naslouchat si, společné objevování hudby.
1. část –Práce s Orffovým instrumentářem. Základní principy a postupy práce při společné instrumentální hře. Praktické užití drobných věku žáků přiměřených skladeb nejen z České Orffovy školy. Tvorba jednoduchých doprovodů k vybraným skladbám. Každý z účastníků může hrát na vlastní nebo zapůjčený nástroj.
2. část –Hudební tvořivost. Příklady praktických činností zaměřených na rozvoj hudební tvořivosti žáků. Využití rytmu a říkadla k improvizaci. Vlastní improvizační činnost (individuální i skupinová).
3. část – Hudebně - pohybové činnosti. Pohybové aktivity – prostředek k rozvoji hudebních znalostí a dovedností. Průpravná cvičení k rozvíjení pohybové kreativity žáků.
Všechna cvičení i semináře krom rozvíjení tvořivosti též dávají možnost najít cestu vedoucí k posílení žákovských kompetencí, především kompetence komunikativní, pracovní i sociální.