Rodinná poradna

Děti jsou v pořádku. Když zlobí, testují řád a učí se samotnosti. Když zlobí moc, jedná se zpravidla o symptom vážnějšího problému a je dobré  podívat se na to, co se doopravdy děje.

 

Sdílet na Facebooku

Děti jsou šťastné, když jsou šťastní rodiče. Pokud dítě zlobí, má to vždy svoji zcela konkrétní příčinu - zpravidla chtějí upozornit na něco, čím se vědomě nebo nevědomě cítí ohroženi, někdy také chtějí získat výhodu, která jim nepřísluší. Žádná opravna „rozbitých“ dětí ani univerzální rada neexistuje. Je třeba začít s plnou vážností a úctou pátrat po možných souvislostech. Nejdůležitější pro dítě jsou jeho rodiče a rodina, proto je rozumné začít hledat právě tam.

Pro každého znamená "zlobení" něco jiného. Někdo má namysli zlobení ve škole, někdo když jsou děti příliš aktivní, neposlušné. Někomu vadí, když nechtějí chodit na „velkou“ nebo se  stále počůrávají, odmítají jíst, zvrací atp. Není důležité, co si o tom myslí ostatní. Důležité je pouze to, co prožívají jejich rodiče nebo pěstouni.

Zlobení je součástí dospívání dítěte a z tohoto pohledu je normální. Když však začne dítě ohrožovat sebe, své okolí nebo rodinu, je potřeba zjistit, co se skutečně děje a nežádoucí chování změnit. Najít řešení bez pomoci osoby zvenčí je ale velmi těžké. Členové rodiny jsou v problému příliš uvězněni, chybí jim potřebný nadhled a většinou také systemické informace. Pro začátek je potřeba si uvědomit, že působit ani prožívat utrpení a bolest si nikdo nepřeje, i když se to tak může jevit. A děti už vůbec ne. "Zapletení", které se projevuje zlobením dětí, je možné rozplést a obnovit narušenou rovnováhu. Musí se ale začít pracovat s celou rodinou.

Nabízíme Vám konzultace pro rodiče, pěstouny a jejich děti.

Konzutace poskytuje Mgr. Čeněk Rosecký - systemické rodinné poradenství.

 

 

Práce s textem na 1. stupni

čtenářská gramotnost prakticky

1 210 Kč
ČJ

3. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele prvního stupně ZŠ. Webinář je veden ryze prakticky, získáte zásobník námětů pro práci s textem pro žáky 1. - 5. tříd. Dozvíte se a vyzkoušíte si, jak tvořivě a smyslupně pracovat s textem.

Na akci zazní zejména:

  • využití formativního hodnocení a učení
  • vrstevnické učení a předučení (motivace a podněcování k učení)
  • metody kritického myšlení: výroky, rybí kost, Vennův diagram, metoda I.N.S.E.R.T
  • propojení prvků slohových, komunikačních a literárních s gramatickým učivem jednotlivých ročníků prvního stupně
  • praktické ukázky
  • vytváření čtenářských dovedností a strategií

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky získáte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení. 

AJ

4. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

webinář

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ. Účastnici obdrží zdarma Pracovní karty a šablony pro činnostní učení AJ I v ceně 185,-.

Na akci zazní zejména:

  • jak trénovat správnou výslovnost anglických slov
  • tvorba a obměna krátkých vět  - vzájemná komunikace mezi dětmi
  • člen neurčitý a podstatné jméno
  • tvorba množného čísla, numbers
  • člen určitý
  • zájmena it, they - náhrada za podstatná jména
  • role písniček ve výuce jazyka
  • procvičování slovní zásoby
  • tvary slovesa být  - zkrácené tvary

 

Hudební výchova tvořivě na 1. stupni ZŠ (webinář)

Tvořivá HV v MŠ a 1. -3. roč. ZŠ

1 380 Kč
HV

4. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ

Anotace:

Jakub Kacar

Tento webinář je určen pedagogům mateřských škol a prvního stupně základních škol, kteří chtějí rozvíjet hudební schopnosti a dovednosti u svých žáků. Kurz nabízí teoretické a praktické nástroje pro efektivní a zábavné vedení hudební výchovy přizpůsobené schopnostem, potřebám a zájmům dětí ve věku 3 –9 let. Účastníci se naučí, jak do výuky zapojit hudební aktivity, které podporují přirozený rozvoj rytmického cítění, melodického vnímání a hudební tvořivosti. Důraz je kladen na hravý přístup a metody podporující dětský prožitek z hudby.

V kurzu se pedagogové seznámí s:

  • metodikou výuky rytmu, melodie a základních hudebních pojmů,
  • praktickými cvičeními a aktivitami, které mohou snadno realizovat ve třídě,
  • nápady pro využití jednoduchých hudebních nástrojů, pohybových aktivit a zpěvu,
  • způsoby, jak pracovat s různými hudebními styly a kulturními prvky pro obohacení výuky.

 

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více