Další informace
CD Karty a šablony pro činnostní učení M 3 - Smart
Pomůcka obsahuje stejné postupy, jaké jsou obsahem pomůcky „Pracovní karty a šablony pro činnostní učení M ve 3. ročníku“ převedené do Programu SMART.
Propojení CD a tištěné pomůcky karty a šablony ve výuce umožňuje vysoce efektivní a skutečně interaktivní využití interaktivní tabule.
Jak takové učení vypadá?
1) Všem žákům rozdáte vybraný postup z tištěné pomůcky Pracovní Karty a šablony.
2) Otevřete CD a na interaktivní tabuli spustíte obdobný vybraný postup.
3) Interaktivní tabule poslouží jako nástroj pro motivaci a jako názor toho, co všechno mohou žáci dělat na lavici s vybranou tištěnou pomůckou.
4) Žáci s pomocí tištěné pomůcky plní na lavici svým vlastním způsobem (analogicky) stejný úkol jako je zadaný na interaktivní tabuli.
5) Učitel, jeden nebo více žáků pak mohou pracovat na interaktivní tabuli. Interaktivní tabule tak poslouží pro zpětnou vazbu, práci s chybou nebo sebehodnocení.
Při tomto učení je každý žák stále aktivně zapojen do výuky, a to minimálně třemi smysly. Průběžně dochází k individuálnímu objevování zákonitostí a vyvozování závěrů, diskuzi o pozorovaném, hledání různých variant řešení, vyjadřování názorů atp. Každý žák má možnost opakovaně prožívat ve výuce úspěch.
Interaktivní tabule zde tedy slouží především jako nástroj pro motivaci, názor, zpětnou vazbu, práci s chybou a sebehodnocení. Takovou výuku považujeme za skutečně interaktivní. Pouhou práci jednoho nebo i několika žáků u interaktivní tabule, kdy zbývající žáci pouze sledují, nebo zapisují, co se u tabule děje, nepovažujeme za efektivní.
Autor: Mgr. Renata Riedlová, Marie Kostečková a kol.
Vydavatel: Tvořivá škola s.r.o.