Činnostní učení Čj v 1. ročníku

Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 4. do 7. 8. 2025 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Na Dlouhém lánu,  ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně. 

Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa  výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.

7 050 Kč
Zahrnuje kurzovné a obědy. Ubytování a další stravu si ůčastník zajišťuje sám.
Zvýhodněná cena 7 050 Kč platí při přihlášení do 31.3.2025. Na přihlášky přijaté od 1.4. se bude vztahovat cena 7 755 Kč.
 
 
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.  

Anotace:

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Zpětná vazba. Práce s chybou.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Aktivizující metody práce.
  • Využití mezipředmětových vztahů.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a samohodnocení.
  • Diferenciace ve výuce.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Přínosný může být i pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.

Obsah akce:

Během kurzu si projdeme tato témata:

  • Smysl a význam přípravného období.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry). 
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení.
  • Tvarové skupiny písmen. 
  • Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
  • Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat. 
  • Práce s písankami.
  • Vyjadřování významu slov kresbou.