Činnostní učení Čj v 1. ročníku
Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou
4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 4. do 7. 8. 2025 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Na Dlouhém lánu, ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně.
Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Anotace:
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
- Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Aktivizující metody práce.
- Využití mezipředmětových vztahů.
- Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
- Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
- Rozvoj komunikativních dovedností.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a samohodnocení.
- Diferenciace ve výuce.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Přínosný může být i pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.
Obsah akce:
Během kurzu si projdeme tato témata:
- Smysl a význam přípravného období.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení.
- Tvarové skupiny písmen.
- Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
- Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
- Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
- Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
- Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
- Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
- Práce s písankami.
- Vyjadřování významu slov kresbou.