Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku

Kurz realizovaný v rámci letních škol

12. 8. 2025, 13. 8. 2025, 14. 8. 2025, 15. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ J. K. Tyla Písek, Tylova 2391

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Písku v termínu od 12. do 15. 8. 2025 (út-pá). Výuka na , stravování a ubytování v areálu DM na ulici Budějovická. 

Zahájení v úterý od cca 14:00 hod., ukončení v pátek obědem. Středa+čtvrtek výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.

8 860 Kč

Zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi.  Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2025. Můžete zvolit jinou než plnou variantu:

ceny LŠ 2025


Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2025, nebo dle individuální domluvy.

Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce. 

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 3. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Aktivizující metody práce.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 2 a 3.
  • Další vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
  • Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy. Mluvní a komunikační cvičení.

Kurz je určen primárně vyučujícím na 1. stupni ZŠ, přínosný může být i pro asistenty pedagoga či další zájemce.

Obsah akce:

Během kurzu si projdeme tato témata:

  • Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu.
  • Činnostní výuka gramatiky ve 2. a 3. ročníku.
  • Činnostní výuka psaní. Písanky pro 2. a 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
  • Souběžná výuka čtení, psaní, gramatiky.
  • Čtyři období čtenářského vývoje. Rozvoj čtenářských dovedností.
  • Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
  • Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
  • Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
  • Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. a 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
  • Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách. Náměty k práci s čítankami.
  • Moje první knížka. Komunikace a diskuze ve výuce čtení. Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
  • Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
  • Seznámení s čítankami pro 2. a 3. ročník a metodickou příručkou.
  • Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
  • Záznamy přečtených textů, knih.
  • Učebnice a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí. Ukázky úkolů pro čtení a psaní s porozuměním.