Činnostní učení M v 6. a 7. ročníku
7. 7. 2025, 8. 7. 2025, 9. 7. 2025, 10. 7. 2025
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Velehrad, Salašská 300
Kurz se uskuteční v rámci letní školy ve Velehradě v termínu od 7. do 10. 7. 2025 (po-čt). Výuka a stravování v budově ZŠ Salašská, ubytování v internátě Stojanova gymnázia (areál kláštera).
Zahájení v pondělí od cca 14:00 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.
Zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2025. Můžete zvolit jinou než plnou variantu:
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2025, nebo dle individuální dohody.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 6. ročníku v ceně 175 Kč.
Náměty do hodin a jednotlivé činnosti si vyzkoušíte také prakticky.
Těšte se na:
- Činnostní vytváření představy nových číselných oborů s využitím různorodých jednoduchých pomůcek.
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi. Nákresy slovních úloh, které pomáhají žákům porozumět zadání úlohy.
- Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky. Geometrická zobrazení činnostně. Základy rýsování a základní geometrické výpočty.
- Matematické slovní vyjadřování. Práce s informacemi, využití počítačové techniky.
- Práce s geobordem.
- Ukázka práce s kartami ANO, NE a A, B, C.
- Didaktické hry.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení v 6. a 7. ročníku.
- Náměty pro projektové vyučování.
- Základy finanční matematiky.Řešení jednoduchých ekonomických problémů z praxe.
- Orientace v tabulkách, diagramech a grafech
Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Obsah akce:
- Rozvoj tvořivého myšlení. Aktivní zapojení žáků do výuky.
- Práce s žáky, kterým M činí potíže. Práce s nadanými žáky ve výuce M – diferenciace.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Komunikace při výuce M.
- Hodnocení žáků, vnitřní motivace, využití samokontroly a sebehodnocení žáků. Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Kooperativní učení – schopnost spolupráce a práce v týmu, schopnost rozhodovat se, posuzovat, obhajovat a hodnotit zvolená řešení úloh.
- Jak vhodně využívat žákovských poznatků při vyvozování nové látky.
- Mezipředmětové vztahy.
- Seberealizace žáků při výuce. Úlohy připravované žáky, využití jejich zkušeností a obměny úloh. Obhajoba vlastních názorů, úvahy o způsobu řešení úloh.
- Pohotové slovní vyjadřování. Práce s informacemi, využití počítačové techniky.