Činnostní učení M ve 2. a 3. ročníku
4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 4. do 7. 8. 2025 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Na Dlouhém lánu, ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně.
Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Anotace:
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M ve 3. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Tvořivá práce s pomůckou pracovní karty a šablony pro činnostní učení.
- Další vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Pozitivní hodnocení a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba.
- Diferenciace ve výuce. Individualizace ve výuce.
- Prvky dramatické výchovy (matemtická vyprávění).
- Náměty pro projektové vyučování.
- Mezipředmětové vztahy.
Kurz je určen primárně vyučujícím na 1. stupni ZŠ, přínosný může být i pro asistenty pedagoga či další zájemce.
Obsah akce:
Předkládané postupy významně přispívají k postupnému utváření a rozvoji kompetence pracovní, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní a kompetence k učení.
Na kurzu se zaměříme nejprve na práci ve 2. třídě a pak si ukážeme, jak analogicky učivo rozvíjet ve třídě 3.:
- Činnostní názorné vyvození násobení z opakovaného sčítání.
- Násobilka a dělení, vhodné didaktické hry k procvičování a automatizaci spojů.
- Vyvození dělení, oba úsudky.
- Násobení a dělení čísel zakončených nulami.
- Slovní úlohy a úsudky s násobilkou a dělením na téma matematika kolem nás. Jednoduché zápisy slovních úloh.
- Názorná představa o čísle. Činnostní formy práce s číselnou osou numerace.
- Didaktická pomůcka nuly a číslice.
- Činnostní automatizace násobilky a dělení.
- Samostatné vyvození dělení se zbytkem.
- Činnostní rozšiřování číselného oboru do 100 a do 1000
- Didaktická pomůcka mince a bankovky.