Činnostní učení na 2. stupni ZŠ (webinář)

11. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 11.3.2025 od 15:00 do cca. 18:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy zvolte způsob úhrady fakturou.

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ. 

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní desatero, výhody a nevýhody činnostního učení.
  • Náměty na práci, činnostní postupy v ČJ
  • Náměty na práci, činnostní postupy v M
  • Náměty na práci, činnostní postupy v naukových předmětech
  • Aktivity a pomůcky používané při činnostním učení na 2. stupni.

Obsah akce:

Činnostní učení je svou názorností velmi vhodnou metodou výuky zejména na 1. stupni ZŠ, kdy ještě chybí dětem schopnost abstrakce. Pomocí činností se také zapojuje pravá hemisféra mozku a vytváří se v něm nové spoje a matrice. Na druhém stupni pak můžeme na tyto metody navázat a se základními principy činnostního učení pokračovat. V této fázi již ubývá pomůcek, stále ale můžeme stavět na názoru a řízeném objevování zákonitostí žáky. Pojďte se podívat, jak metody používat napříč předměty, jaké pomůcky nebo typy pomůcek při tomto způsobu učení můžete využívat.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.