Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)

Čtenářské dílny a lekce na 1. stupni

6. 1. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT 8738/2023-4-443

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 6.1.2025 od 14:00 do cca 17:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! 

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. 

Na akci zazní zejména:

  • Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
  • Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
  • Projektivní metoda (slouží i jako ped. diagnostika).
  • Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
  • Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
  • Využití formativního hodnocení a učení, vrstevnické učení a předučení.
  • Praktické ukázky.

 

Obsah akce:

V rámci webináře zjistíte, jaký je rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení. Na dílnu čtení si žáci pravidelně nosí svou vlastní beletristickou knihu (každý jinou), čtou z ní souvislé texty, přemýšlí, hovoří a píší o nich. Uváděné náměty práce umožňují pracovat v rámci třídy jak individuálně, tak společně.

Během čtenářských lekcí se žáci seznamují s obsahem i formou daného, společného textu. Díky lekcím se žáci naučí přemýšlet o knihách novými způsoby, různými metodami, které je povedou k hlubšímu pochopení. Během lekcí využíváme metody aktivního učení, aby žáci byli co nejvíce zapojeni a dostávali prostor k hledání a verbalizaci svých názorů. Podle věku a zralosti cílové skupiny zařazujeme i písemné aktivity.