Didaktické hry s násobilkou a dělením

v Olomouci

9. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

FZŠ Olomouc, Hálkova 4

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
asistent pedagoga

Kurz se uskuteční 9.4.2025 od 14:00 do cca 17:30. 

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky. Více k seminářům zde.

1 380 Kč

Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Součástí kurzu jsou aktivity pro žáky s různým stupněm akcelerace schopností a znalostí v oblasti matematiky. Budete mít možnost si mnohé aktivity prakticky vyzkoušet z pozice žáka, vítáme proaktivní přístup účastníků a chuť zapojit se.

Na akci zazní zejména:

  • tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M3
  • objevování násobení – činnostní vyvození násobení z opakovaného sčítání na základě názoru
  • pomůcky a činnosti vhodné k vyvození násobení z opakovaného sčítání na základě názoru
  • tvoření slovních úloh s názorem
  • činnosti k vyvození dělení
  • násobení a dělení v oboru násobilek do 100, automatizace spojů – didaktické hry
  • slovní úlohy vedoucí k násobení a dělení, rozlišování úsudků několikrát více (méně)
  • pomůcka Mřížka s dvoubarevnými kolečky a její využití při činnostech v matematice
  • činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince a bankovky pro činnostní učení v matematice na 1. stupni ZŠ
    • vyplácení, rozměňování, vracení
    • obchodování a dramatizace
  • další didaktické pomůcky a hry pro diferenciaci ve výuce

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Pracovní karty a šablony pro činnostní učení M3 v ceně 185 Kč. 

Obsah akce:

Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 2. a 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i Vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.