Didaktické hry s násobilkou a dělením
v Olomouci
9. 4. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
FZŠ Olomouc, Hálkova 4
Kurz se uskuteční 9.4.2025 od 14:00 do cca 17:30.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky. Více k seminářům zde.
Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Součástí kurzu jsou aktivity pro žáky s různým stupněm akcelerace schopností a znalostí v oblasti matematiky. Budete mít možnost si mnohé aktivity prakticky vyzkoušet z pozice žáka, vítáme proaktivní přístup účastníků a chuť zapojit se.
Na akci zazní zejména:
- tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M3
- objevování násobení – činnostní vyvození násobení z opakovaného sčítání na základě názoru
- pomůcky a činnosti vhodné k vyvození násobení z opakovaného sčítání na základě názoru
- tvoření slovních úloh s názorem
- činnosti k vyvození dělení
- násobení a dělení v oboru násobilek do 100, automatizace spojů – didaktické hry
- slovní úlohy vedoucí k násobení a dělení, rozlišování úsudků několikrát více (méně)
- pomůcka Mřížka s dvoubarevnými kolečky a její využití při činnostech v matematice
- činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové mince a bankovky pro činnostní učení v matematice na 1. stupni ZŠ
- vyplácení, rozměňování, vracení
- obchodování a dramatizace
- další didaktické pomůcky a hry pro diferenciaci ve výuce
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Pracovní karty a šablony pro činnostní učení M3 v ceně 185 Kč.
Obsah akce:
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 2. a 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i Vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.