Digitální technologie ve výuce na 1. stupni ZŠ

Nebojme se tabletů v rukou žáků

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vedení škol
Vychovatel

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 4. do 7. 8. 2025 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Na Dlouhém lánu,  ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně. 

Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa  výuka celodenní cca 8:15-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.

7 050 Kč

Zahrnuje kurzovné a obědy. Ubytování a další stravu si účastník zajišťuje sám.

Zvýhodněná cena 7 050 Kč platí při přihlášení do 31.3.2025. Na přihlášky přijaté od 1.4. se bude vztahovat cena 7 755 Kč
 

Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.  

Anotace:

Digitální technologie už jsou běžnou součástí života našich žáků. Také jsou nově integrovány v RVP ZV do jednotlivých předmětů. Pro pedagogy 1. stupně ZŠ i další zájemce jsme tedy připravili tento intenzivní kurz.

Úkolem učitele na 1. stupni je využívat tablety/mobily tak, aby:

  • aktivity byly smysluplnou součástí běžných hodin ve většině předmětů na 1. stupni
  • využívané nástroje, aplikace a online zdroje byly snadno dostupné a ovladatelné s ohledem na věk a dovednosti žáků
  • rozvíjel u žáků digitální kompetence v souladu s požadavky RVP ZV
  • příprava na využití digitálních technologií nebyla dlouhá a náročná
  • práce s tablety/mobily mohla být běžnou součástí výuky napříč různými předměty
  • digitální technologie pomáhaly při individuálním učení žáků

Těšte se na:

  • praktické ukázky konkrétních výukových lekcí (vyzkoušíte si role žáků a současně si pak projdete s lektorkou postup tvorby lekce krok za krokem z pozice učitele)
  • objevování online aplikací, které vám usnadní přípravu, a tvorbu konkrétních výukových podkladů (Digiscreen, Digipad, Lumio, Blooket)
  • tvorbu pracovních listů s QR kódy, které můžete rozdat žákům k procvičování učiva
  • sestavování a sdílení příprav pro tematickou výuku s tablety/mobily

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Obsah akce:

Digitální technologie v rukou učitele mohou významně ulehčovat individuální práci s žáky. Pokud správně zadáme úkol, připravíme vhodné podklady pro samostatnou práci žáků, mohou žáci pracovat svým tempem a učitel má volné ruce pro práci s žáky, kteří potřebují individuální podporu. Správně nastavení aktivit s tablety/mobily umožňuje také připravit pro žáky různé stupně náročnosti učení, což opět směřuje k individuálnímu učení.

Jedním ze stěžejních prvků činnostního učení je důraz na okamžitou zpětnou vazbu o výsledku učení jak pro učitele, tak pro žáka. Využíváním vhodných aplikací a správným nastavením aktivit můžeme totéž aplikovat do výuky s využitím digitálních technologií, což nám umožní ještě více rozvíjet motivaci žáků k učení.

Účastníci letní školy se také dozví:

  • jaké okruhy „nové informatiky“ lze snadno zařadit do běžné výuky na 1. stupni, jaké prostředky k tomu mohou využít,
  • využívat a tvořit QR kódy pro snadné zapojení tabletů/mobilů ve výuce,
  • jak pracovat s daty a informacemi v hodinách matematiky, prvouky a výtvarné výchovy s využitím běžných pomůcek ve výuce,
  • jaké aktivity k přípravě na programování a rozvoji algoritmizace může zařazovat do výuky matematiky, přírodovědy, praktických činností,
  • jak zařazovat digitální technologie do hodin českého jazyka, prvouky, výtvarné výchovy nebo hudební výchovy.

Stručný program kurzu:

  1. den: Seznámení se základními výchozími podklady pro kurz (nový RVP ZV se zaměřením na moderní technologie ve výuce na 1. stupni ZŠ); QR kódy jako základní prvek předávání informací; aplikace Digiscreen a její využití.
  2. den: Práce s daty a informacemi – tvorba tabulek, modelů (myšlenkových map), dotazníků; sdílení výsledků práce žáků na online nástěnce (aplikace Digipad); procvičování učiva v aplikaci Blooket.
  3. den: Algoritmizace, příprava na programování – aktivity bez tabletů, i s tablety; digitální technologie v ČJ, PRV, VV a HV – praktické ukázky aktivit a společná tvorba výukových hodin; seznámení s aplikací Lumio.
  4. den: Digitální kompetence žáků a učitelů – shrnutí získaných poznatků; sdílená inspirace na zajímavé zdroje; umělá inteligence ve výuce a příprava na hodiny s využitím digitálních technologií.
  5. Začátkem školního roku účastníky čeká ještě 2h on-line setkání, kde bude lektorka k dispozici pro konzultace. Termín si domluví účastníci na místě.