Geometrie, čtyřúhelníky a tělesa v 7. ročníku
10. 4. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT 27942/2021-5-948
Webinář se uskuteční 10.4.2025 od 15:00 do cca 18:15 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (s e-podpisem). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Seminář je vhodný pro učitele matematiky působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 7. ročníku v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní výuku M
- Geometrické pojmy, hovor o narýsovaných sestavách, nákresy
- Třídění čtyřúhelníků a jejich vlastnosti
- Čtyřúhelníky, činnosti s žákovskou pomůckou (vystříhané rovnoběžníky a lichoběžníky z papíru)
- Vyvozování vzorců pro výpočet obsahu čtyřúhelníků a trojúhelníku činnostně a jejich procvičování
- Tělesa – hranoly, sítě
- Shodnost a středová souměrnost
- Geometrické hádanky
- Ukázka práce s kartami ANO, NE a A, B, C
Obsah akce:
Geometrie nemusí být pro žáky nezáživným učivem. Je důležitá pro rozvoj prostorové představivosti. Věnujte tedy i jí dostatečný prostor a pomocí činnostních postupů ji předávejte srozumitelně a žáky pro ni nadchněte.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.