Honová Hana

Studium:

1978 PdF UP Olomouc, učitelství pro 1.stupeň ZŠ

Praxe:

Nyní v penzi, příležitostně zastupuje na různých ZŠ v Olomouci.

Do roku 2017 FZŠ Hálkova, Olomouc    

Lektorkou TŠ je od roku 2004,  má za sebou více než 40 odvedených školení, včetně intenzivních kurzů v rámci letních škol.

2018 Písek, lektorky

Reference od účastníků akcí:

  • Vysoká úroveň lektorky. Velmi úspěšný kurz-vše použitelné v praxi-ÚŽASNÉ! Doporučím!. Děkuji!
  • Děkuji. Velmi poučné, názorné. Super! Fajn byla práce ve dvojicích a skupinách.
  • S lektorkou jsem byla nadmíru spokojená. Klidně bych zde strávila další odpoledne :-) Děkuji z přínosné odpoledne, byla jsem spokojena.
  • Dostali jsme moc dobrých osvědčených námětů a zkušeností - z praxe!, spoustu materiálů.
  • Výborný kurz. Spousta velmi osvědčených hravých aktivit z praxe.
  • Chtěla bych mít více možností účastnit se podobných kurzů
  • Milá paní Hano,

    moc Vám děkuji za zásilku pracovních listů, pomůcek a nápadů k učivu o vyjmenovaných slovech a slovních druzích. Málokdy to mám po semináři či školení tak, že bych o jeho obsahu ještě dlouho přemýšlela.  A teď se mi to stalo. Domýšlím a rozvíjím Vaše nápady. Vaše přirozené vystupování a pokora k učitelské profesi se mi velmi líbila. Takové vzdělávání má smysl!

    Přeji Vám pevné zdraví a ať se Vám daří

    Světlana Nováčková

Aktuální akce lektora

Činnostní učení Čj v 1. ročníku

Výuka čtení analyticko-syntetickou metodou

7 050 Kč
ČJ

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 0. a 1.
  • Smysl a význam přípravného období.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry). 
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení. Práce s metodikou výuky čtení. 
  • Tvarové skupiny písmen. 
  • Metodický postup při vyvozování písmen a slabik.
  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
  • Důraz na porozumění čtenému textu. Podněcování zájmu o čtení.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat. 
  • Práce s písankami.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Vyjadřování významu slov kresbou.
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.

 

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.