Jak komunikovat nejen s dětmi

úvodní seminář v Olomouci

25. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

FZŠ Olomouc, Hálkova 4

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
ZUŠ
Vedení škol
Vých. poradce/met. prevence
Speciální pedagog

Seminář proběhne 25.3. 2025 od 14:00 do vcca 17:30 hod.

1 380 Kč

Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Interaktivní seminář  je určen zejména učitelům mateřských škol a všem pedagogickým pracovníkům na 1. stupni základní školy. Přínosný je také pro výchovné poradce, metodiky prevence, vedení škol, nebo asistenty pedagoga či jiné nepedagogické pracovníky. 

Seminář je tvořen teoretickou a praktickou částí, které se průběžně prolínají. Důraz je kladen na příklady z praxe, které staví na skutečných příbězích a osvědčených řešeních.

Vzdělávací cíl: Úspěšný vzdělávací proces stojí na vztahu mezi pedagogy a žáky, kde jsou respektovány a naplňovány komunikační potřeby obou stran. Vzájemné porozumění těmto potřebám vytváří most, který vede k naplnění společného cíle - kvalitního vzdělávání.

Můžete se těšit na :

  • pochopení podstaty každého komunikačního typu a jeho projevů v běžném životě
  • jak se chová, jak si hraje, jak řeší úkoly, co potřebuje
  • z jakých materiálů se nejlépe učí
  • své osobní zařazení, protože komunikační typ ovlivňuje zásadně vaši práci

Dotkneme se těchto oblastí:
Pocitový typ - charakteristika, důležité pocity, proces učení, co mu hrozí, komunikační spojky.
Rozumový typ - charakteristika, další potřeby, znaky, co miluje, komunikační spojky.
Sluchový typ - charakteristika, co mu škodí, co prospívá, znaky, co ho potěší, komunikační spojky.
Obrazový typ - charakteristika, zápory, klady, co mu škodí, komunikační spojky.

Více zde:

https://youtu.be/VFLnxS6tobk

Obsah akce:

Znalost komunikačních typů pomáhá:

  • pochopit, proč dítě reaguje jinak než vy
  • předcházet zbytečným konfliktům a nedorozuměním
  • podporovat přirozené nadání dětí a jejich silné stránky
  • být jim skutečnou oporou ve chvílích, kdy to potřebují

Představte si, že byste rozuměli, proč:

  • některé dítě potřebuje tolik času na rozhodování
  • jiné mluví bez přestání o svých zážitcích
  • reaguje přecitlivěle na změny
  • nebo proč potřebuje mít všechno perfektně uspořádané

Není to o změně dítěte. Je to o pochopení jeho jedinečnosti.

Účastník si odnese cenné informace ke zlepšení vzájemné komunikace ve školním prostředí, nový pohled na své osobní potřeby i potřeby svých žáků a osvědčené tipy ke zlepšení průběhu výuky. Získá i podpůrné materiály.

Na seminář si přineste psací potřeby, pastelky a blok na poznámky. Prezentace bude k dispozici.

Lektor: Mgr. Jana Hudáková – učitelka 1. stupně základní školy s téměř třicetiletou praxí, vykonávala funkci metodika prevence, kariérního poradce a vedla třídy Světa vzdělání s rozšířenou výukou matematiky a osobnostního rozvoje. V současné době působí jako rodinná terapeutka, pracuje s metodou Životní mapy® . Je školitelkou komunikačních typů. Přednáší pro širokou veřejnost a vede školení pro pedagogy v oblasti komunikace a wellbeingu. Věnuje se také programům pro žáky ZŠ se zaměřením na osobní rozvoj.