Jak komunikovat
Seminář se uskuteční 15. 04. 2025 od 15:00 do cca 18:15 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.
Přihlaste se také na další volné pokračování cyklu:
- Jak nevyhořet
- Jak být autoritou
- Jak komunikovat
Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme na jeden doklad a započítáme slevu automaticky! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.
Anotace:
Zajímává Vás jak se s druhými úspěšně domluvit a řešit případné konflikty? Systemicky čistá komunikace spolu s postojem a přístupem tvoří základ dobrého vztahu učitele s žáky a jejich rodiči, ale také s kolegy a s vedením školy. Kurz seznamuje s metodou nenásilné komunikace, ukazuje nejčastější komunikační chyby a předkládá smysluplné a důstojné řešení konfliktních situací.
Obsah akce:
Prakticky nikdo nechce vědomě druhým lidem ubližovat nebo jim škodit. Přesto se čím dál častěji ocitáme uprostřed konfliktů a nedorozumění. Rozčilujeme se (ať už nahlas nebo v duchu) a zlobíme se na sebe navzájem i na sebe sama, i když víme, že si tím spíše ještě více škodíme. Nemůžeme si pomoci. Jednou z příčin je, že jsme způsob a cíle naší komunikace nepřizpůsobili našim skutečným potřebám.
Tento kurz nabízí jednu z možných cest jak se s lidmi (i sami se sebou) domluvit, jak předcházet konfliktům a jak je řešit. Výsledkem je smysluplná spolupráce, vnitřní klid, ale především důstojné řešení a osobní růst pro všechny zúčastněné strany.
Na kurzu je formou výkladu a zážitkových technik předkládán soubor dovedností zaměřených na rozvoj vzájemné komunikace učitelů, žáků a jejich rodinných příslušníků s cílem vytvořit atmosféru porozumění, spolupráce a důvěry.
Program pomáhá lépe rozumět žákům ve třídě, vychovávat je k odpovědnosti a samostatnosti, správně s nimi komunikovat a povzbuzovat je, řešit konflikty a předcházet špatnému chování, navázat bližší vztah s rodiči žáků.
Základním cílem komunikace není předání informací, ale poznání, vzájemné obohacení a sblížení dvou nebo více osob.
Reference od účastníků akcí:
Prezentaci jsem vnímala velice pozitivně, bylo to jakési vybočení z počítačové prezentace, kde se všechny semináře odehrávají stejně. Vaše kreslířské umění bylo skvělé a pohotové, spolu s obsahem mluveného. Seminář byl velice přínosný, do hodně věcí jsem si zařadila sebe i svou rodinu. Hodně mě to obohatilo a je zase o čem přemýšlet:-)! Vaše informace jsem využila hned druhý den v praxi a jednu maminku prudičku jsem spacifikovala větou, že oni jsou ti nejlepší rodiče a ví, co je pro jejich dítě nejlepší, ale co s tím uděláte? Takže mi to zase otevřelo nové obzory, že se před rodiči nemusíme plazit po kolenou.Moc děkuji za Váš čas, dovedu si představit, že Vaše slova si poslechnou i mé úžasné kolegyně ve školce. Jste úžasný a těším se na další setkání.
Jasné, výstižné vyjadřování lektora. Odborný přehled. Perfektně vedený výklad k tématu, příjemně odlehčený humorem. Dozvěděla jsem se, na co si dát pozor a jak si hlídat své hranice působení ve škole. Předávané informace mi jsou jednoznačně k užitku, jelikož momentálně zpracovávám své vyhoření v práci a zvažuji varianty " přijmout " nebo " odejít ". Děkuji za skvělý seminář, které mne obohatil radami do školního prostředí ale také v obrovské míře do osobního života.
Děkuji Vám za včerejší seminář. Váš způsob prezentace byl lidský a přirozený. Ocenila jsem, že to nebyla monolitická přednáška, ale reagoval jste na naše dotazy a podněty.
Myslím, že každá učitelka i učitel by tento seminář měli zcela povinně absolvovat. Už v 6.30 jsem stála na značce a doporučovala svým 2 kolegyním!
Způsob prezentace jsem vnímal věcně, lidsky, bez servítek a příjemným a srozumitelným způsobem. Obsah semináře byl přínosným a donutil mě pohlížet "na věc" zase z jiné strany a z jiného pohledu, který dává ovšem určitě smysl. Věřím, že informace jsou pro mě určitě k užitku a naložím s nimi podle potřeby a uvážení s rozvahou. Celkově bych shrnul seminář užitečným a přínosným, přiměl, jistě nejen mě, přemýšlet nad problematikou i z jiných stran a jiným způsobem a to je vždycky důležité. Děkuji a třeba zase na dalším semináři. P.Ř.
Vážený pane Rosecký, chci Vám poděkovat za seminář, který byl velmi zajímavý a přínosný, protože se na téma osobních a pracovních vztahů, ambicí a profesního vyhoření díval úplně z jiného úhlu než všechny další semináře, které jsem kdy zažila a tuny textu, který jsem přečetla. Také jste vše podával srozumitelným a zábavným způsobem, určitě si z toho každý stejně jako já odnesl to, co potřeboval do svého soukromého i profesního života. Problematika konstelací je pro mě nová a nesmírně zajímavá. Ráda bych se v budoucnu k tomu dozvěděla více – např. jak v konstelacích fungují vztahy s nevlastními dětmi, které do rodiny docházejí za otcem na víkendy, apod. – to by ale bylo téma na úplně jiný seminář (kdybyste náhodou k tomu měl alespoň nějaký text nebo krátkou radu, byla bych Vám vděčná – trochu s tím bojuju… rozum X emoce). Pokud budete mít další seminář v Liberci, ráda se opět zúčastním. S pozdravem a přáním klidných předvánočních dní D. M.
Nečekala jsem nic, dostala jsem hodně. Odpověď na otázky, které se mi honily v hlavě. Je pravda, že některé postupy mi přijdou „ ostré“, ale až si to sedne, uvědomím si, že mají své opodstatnění. Nejsem záchranář, jsem učitelka a dát mohu jen to, co mám v popisu práce=> to asi teď bude má mantra, protože jsem fakt měla potřebu zachraňovat. Doufám a věřím, že své stereotypy zbořím. Díky, díky, díky na sto tisíckrát! Snad se zase uvidíme.
Čeho bych potřebovala více? Klidně těch jasných vět. Ale vlastně ne. Dostala jsem přesně to, co jsem potřebovala. Tak to cítím. Vyhovuje mi, že lektor reflektuje potřeby dané skupiny. Funguje to. Cítila jsem se zde přijatá. Zkrotit tolik žen chce opravdovou životní moudrost aplikovanou do praxe. Jistě jsem si zde taky trochu „sosla“ a vyzářím to dál.
Neměla jsem žádné očekávání, ale jsem spokojená. Určitě mám o čem přemýšlet. Bylo to důležité pro mne samotnou. Lektorův výklad byl jasný, dobře vysvětlený. Jsem ráda za praktické věci. Více bych potřebovala rozebrat vztahy mezi kolegy. Možná by nebylo špatné zaměřit nějaký seminář na vedoucí pracovníky. Děkuji za příjemnou atmosféru, výbornou stravu a příjemné prostředí. Kurz určitě doporučím, ale není pro každého – dotyčný musí chtít.
Skvělá propojenost teorie a příkladů z praxe. Příjemné vystupování lektora, vstřícnost.
Prezentace byla příjemná, nevtíravá … lidská a srozumitelná. Ráda přijedu na seminář s tímto obsahem znovu-> pro ještě lepší pochopení, seznámení, zakotvení informací. Určitě doporučím také kolegyním.
O lektorovi
Věnuji se vzdělávání učitelů a osobnímu rozvoji dospělých. S lidmi pracuji 25 let.
Vystudoval jsem PrF MU v Brně, PdF OU v Ostravě a v roce 2001 založil vzdělávací agenturu a nakladatelství Tvořivá škola. Prošel jsem terapeutickými výcviky systemických konstelací a hypno-systemického kočinku, klasického koučinku a školních systemických konstelací. Posledních 13 let se intenzivně věnuji systemické pedagogice a harmonizaci systémů formou skupinových akcí a individuálních sezení.
Pracuji jako ředitel Tvořivé školy, lektor systemických konstelací, rodinný poradce a systemický kouč. Mám 6 dětí.
Vím, jak složitá a hluboká bývají osobní zapletení, i kolik odvahy, moudrosti a pokory je zapotřebí k jejich rozpuštění. Ukáži vám, kde naleznete potřebnou sílu a energii. Postupně poznáte, že kroky, které budete činit, jsou skutečnou pomocí pro vás i pro vaše okolí. S důvěrou se budete moci otevřít skutečné a smysluplné změně ve vašem životě.
Nabízím možnost uvidět a pochopit skryté zákonitosti, které určují vaše životní pocity, potřeby a nároky. Umožňuji rozpoznat nevědomé programy, které řídí váš život a brání vám v dalším rozvoji. Poznání systemického řádu a jeho přijetí považuji za základní předpoklady pro spokojený a smysluplný život.