Jak na slovní druhy ve 2. a 3. třídě
24. 3. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Webinář se uskuteční 24.3.2025 od 14:00 do cca 17:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před konáním webináře. Pokud je ani v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.
Anotace:
Webinář je vhodný pro učitele, kteří působí na 1. stupni a zavádí ve výuce jednotlivé slovní druhy. Jedná se o intuitivní vyvození slovních druhů a jejich osvojení hravou formou.
Budeme pracovat s těmito tématy:
- proč dělíme slova na slovní druhy
- představení řady slovních druhů obecně
- vyvození slovních druhů dle ročníku od těch nejjednodušších po nejtěžší
- hry se slovními druhy
- aktivity se slovními druhy
- třídění slovních druhů
- sestavování vět a určování slovních druhů
Účastníci získají spoustu materiálů a nápadů, které mohou využít ve výuce a také si je mohou přizpůsobit k obrazu svému. V ceně webináře máte také pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 3 v hodnotě 185 Kč.
Obsah akce:
Gramatické učivo ČJ ve 2. a 3. r. obsahuje mimo jiné i zavádění a výuku slovních druhů. Pro některé žáky může být obtížným učivem. Jednotlivým slovním druhům je třeba věnovat dostatek času. Zařazení hravých aktivit pomůže tomu, aby si žáci učivo upevnili a osvojili. Ověřené činnostní postupy vám umožní látku nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit. I v této výuce rozvíjíme mnoho klíčových kompetencí.
A na co se zaměříme:
- na vyvození slovních druhů
- intuitivní zavádění již v samých začátcích
- možnosti předučení slovních druhů
- aktivní způsoby práce
- hry se slovními druhy
- individualizaci
- skupinovou práci
- vrstevnické učení
- rozvíjení klíčových kompetencí
- využití formativního učení a hodnocení
- sebehodnocení žáků