Jak na slovní druhy ve 2. a 3. třídě

24. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 24.4.2025 od 14:00 do cca 17:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před konáním webináře. Pokud je ani v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Webinář je vhodný pro učitele, kteří působí na 1. stupni a zavádí ve výuce jednotlivé slovní druhy. Jedná se o intuitivní vyvození slovních druhů a jejich osvojení hravou formou.

Budeme pracovat s těmito tématy:

  • proč dělíme slova na slovní druhy
  • představení řady slovních druhů obecně
  • vyvození slovních druhů dle ročníku od těch nejjednodušších po nejtěžší
  • hry se slovními druhy
  • aktivity se slovními druhy
  • třídění slovních druhů
  • sestavování vět a určování slovních druhů

Účastníci získají spoustu materiálů a nápadů, které mohou využít ve výuce a také si je mohou přizpůsobit k obrazu svému. V ceně webináře máte také pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 3 v hodnotě 185 Kč.

Obsah akce:

Gramatické učivo ČJ ve 2. a 3. r. obsahuje mimo jiné i zavádění a výuku slovních druhů. Pro některé žáky může být obtížným učivem. Jednotlivým slovním druhům je třeba věnovat dostatek času. Zařazení hravých aktivit pomůže tomu, aby si žáci učivo upevnili a osvojili. Ověřené činnostní postupy vám umožní látku nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit. I v této výuce rozvíjíme mnoho klíčových kompetencí.

A na co se zaměříme:

  • na vyvození slovních druhů
  • intuitivní zavádění již v samých začátcích
  • možnosti předučení slovních druhů
  • aktivní způsoby práce
  • hry se slovními druhy
  • individualizaci
  • skupinovou práci
  • vrstevnické učení
  • rozvíjení klíčových kompetencí
  • využití formativního učení a hodnocení
  • sebehodnocení žáků