Jak učit a naučit

webinář z cyklu tvořivá pedagogika

6. 3. 2025, zahájení v 20:00

2 vyučovací hodiny

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol
Speciální pedagog

Webinář se uskuteční 6. 3. 2025 od 20:00. Předpokládaný rozsah 90 minut.

Kapacita akce není omezena. Všichni přihlášení pedagogové mohou s účastí počítat. Po odeslání přihlášky obratem obdržíte potvrzení přijetí přihlášky. Potvrzení zařazení na akci očekávejte až těsně před webinářem. 

0 Kč

Webinář je pro pedagogy pořádán zdarma. Fakturační údaje zde také vyplňujete, ale neslouží jako podklad k fakturaci. Nejste-li pedagog/změstnanec školy, kontaktujte v případě zájmu o akci kancelář.

Anotace:

2020 Písek

Zajímá Vás, jak učit a naučit děti jak vědomostem, tak dovednostem? Jak dosáhnout toho, aby učení děti bavilo, nevyrušovaly a mohly ve škole zažívat úspěch?

Tento webinář vychází z moderních výzkumů vzdělávání, staví přitom zároveň na tradici - Tvořivá škola funguje jako vzdělávací organizace od roku 2001. Za tuto dobu prošlo více než 3200 kurzy Tvořivé školy téměř 28 900 pedagogů.

Představíme vám základní principy Tvořivé pedagogiky a ukážeme, jak je aplikovat v praxi (praktické ukázky zejména z 1. stupně ZŠ). Naprostý základ, stručně a jasně v 90 minutách.

"Šikovnost rukou vede k šikovnosti myšlení." Jan Amos Komenský

Obsah akce:

  • práce v hodiněVýchodiska a předpoklady Tvořivé pedagogiky
  • „Zlatý“ vzdělávací postup - základní kroky tvořivého učení
    • Činnosti s pomůckami spojené s objevováním jevů a zákonitostí
    • Hovor žáků o tom, co dělají a hovor o pozorovaném
    • Procvičování – automatizace učiva
  • Praktické ukázky tvořivé pedagogiky – činnostní postupy učení - instruktážní film z výuky
  • Možnosti individuálně-kolektivní výuky, práce ve dvojicích a skupinové činnosti (kooperace)
  • Jak zapojit „celého žáka“ – aktivace fyzického, emočního a mentálního centra
  • Zpětná vazba učitele a sebehodnocení žáka
  • Praktické plnění klíčových kompetencí
  • Shrnutí – desatero tvořivé pedagogiky (=činnostního učení)