Matematika činnostně

Nedaří se Vám předat učivo matematiky tak, aby ho dobře a trvale pochopili všichni žáci? Nedosahujete výsledků adekvátních vloženému úsilí? Zkuste použít ověřenou metodu.

Činnostní učení v pojetí TŠ umožňuje žáky zaujmout, naučit je základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Jedná se o soubor vybraných navazujících postupů výuky M na 1. a 2. stupni ZŠ, které jsou efektivní a ověřené mnohlaetou praxí. Metoda je vhodná pro všechny učitele bez ohledu na to, s jakými učebnicemi učí. Postupy činnostního učení Vám rádi předáme na našich akreditovaných akcích DVPP. Účastníci všech akcí obdrží v rámci kurzovného zdrama hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení pro příslušný ročník. Lektory kurzu jsou zkušení učitelé z praxe. 

Sdílet na Facebooku

Činnostní učení matematice je založeno na manuálních činnostech žáků s didaktickými pomůckami. Každý žák má v rukou vlastní pomůcku. Zprvu pod vedením učitele, později žáci sami s pomocí pomůcek modelují konkrétní matematické situace. Na základě činností s pomůckami objevují nové poznatky, osvojují si potřebné dovednosti, objevují principy, jevy a souvislosti mezi nimi. Činnostní postupy se analogicky rozvíjejí. Vše na sebe logicky navazuje. Postupujema od jednoduchého ke složitějšímu. Žák je veden k přemýšlení o tom, co dělá a ke kladení otázek. Činnosti provádí každý žák individuálně svým vlastním způsobem a tempem. Má možnost projevovat vlastní iniciativu. Vymýšlí nové, podobné úlohy, hovoří o nich, čímž se rozvíjí jeho tvořivost.

Aby učení mělo pro žáky osobní smysl, znázorňují činnosti nejčastěji příběhy ze života dětí a jejich rodin. Žáci tak mohou učení vnímat jako činnost důležitou pro život. Kde je to možné, využíváme mezipředmětové vztahy. V průběhu činností učíme žáka samokontrole, sebehodnocení a také přijímání odpovědnosti za svá rozhodnutí. Někdy pracuje samostatně, jindy se učí týmové spolupráci. Poznává okolní svět a jeho prostřednictvím poznává sebe.

 

Akreditované akce DVPP se zaměřením na matematiku

 
Kurzy činnostního učení matematice
hodinová dotace: 8 výukových hodin
 
Matematika činnostně v 1. ročníku
Matematika činnostně ve 2. ročníku
Matematika činnostně ve 3. ročníku
Matematika činnostně ve 4. ročníku
Matematika činnostně v 5. ročníku
Matematika činnostně v 6. ročníku
Matematika činnostně v 7. ročníku
Matematika činnostně v 8. ročníku
Matematika činnostně v 9. ročníku
 
 
Monotematické semináře činnostního učení matematiky na 1. a 2. stupni
hodinová dotace: 4 výukové hodiny
 
 
Letní školy činnostního učení matetamtiky na 1. a 2. stupni ZŠ
hodinová dotace: 24 výukových hodin
 

Tvořivá škola dále nabízí instruktážní filmy Činnostní učení matematice v 1. - 8. ročníku. Filmy jsou praktickými zásobníky vybraných efektivních posupů do jednotlivých ročníků. Podívat se na ně můžete v našem eshopu

Sety vybraných efektivních postupů určených pro činnostní objevování i procvičování učiva – Karty a šablony pro činnostní učení v 1. – 9. ročníku ZŠ. Pomůcky nalezenete v našem eshopu.

26. 11. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více