Minimatematika pravou hemisférou pro rodiče předškoláků I.

"Základní rozdíl mezi učením se levou a pravou hemisférou je ten, že pravou nás to baví.
"Matematika je abstraktní. Proto je základem postupné vytváření matematických představ o číslech a o tom, co vlastně znamenají. Na začátku je nejdůležitější:
  • S pomocí věcí vytvořit představu o číslech do 5.
  • Naučit děti vidět počet věcí bez počítání po jedné.
  • Umožnit jim s věcmi hýbat a mluvit o tom, co vidí.
 
Sdílet na Facebooku
Pomůcky MZákladem je učení schovat do příběhu. Kdykoliv a kdekoliv budete mít chvilku času. Vezměte si pár kamínků (dřívek, zápalek, papírků, …) a začněte s nimi vytvářet příběh. Třeba ten o 3 prasátkách. "Prasátka šli nejdříve všechny spolu, pak si jedno postavilo domeček. Kolik jich šlo dál?" A už učíte rozklady čísla tři. Dítě Vám za chvilku samo začne brát věci z rukou a začne chtít spoluvytvářet vlastní příběh. Nesmírně důležité je mu to umožnit. Znáte ten o 3 hovínkách ?
Připravte se na to, že děcka Vás jen tak přestat nenechají.
 
Příběh Vám zaručí, že pracovat bude pravá hemisféra dítěte a bude ho to bavit. Že se učí, ho ani nenapadne. Věcičky v rukách dítě zpřítomní a na jejich základě se začnou vytvářet matematická matrice v jeho mozku.
Později můžete přidat kartičku s číslem, aby dítě vidělo, jak se daný počet věci zapisuje.
 
Šikovnost rukou se mění v šikovnost myšlení.
J.A.K.
"Pro rozvoj operačního myšlení je zvlášť důležité odkrývání vztahů mezi věcmi na základě manipulace s nimi (přidávání, ubírání, řazení, přemísťování předmětů)."
J. Piaget
 
 
ČJ

23. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Doporučujeme také učitelům přípravných tříd a posledních ročníků MŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0. 

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
  • Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi. 

24. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vedení škol

Anotace:

Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků

Obsah webináře:

  1. Úvod do problematiky SVP:
    • Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
    • Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
  2. Diagnostika a identifikace SVP:
    • Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
    • Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
  3. Podpůrná opatření:
    • Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
    • Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
  4. Metody a strategie výuky:
    • Diferenciace a individualizace výuky
    • Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
  5. Inkluzivní prostředí ve třídě:
    • Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
  6. Komunikace s rodinou žáka s SVP
    • Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
  7. Diskuze a sdílení zkušeností:
    • Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
    • Sdílení osvědčených postupů z praxe.

Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.

ČJ

24. 4. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, případně jejich asistenty.

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní učení - zásady.
  • Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
  • Pracovní karty a šablony pro činnostní učení
  • Využití metod krit. myšlení 
  • Mezipředmětové vztahy, zařazování projektů
  • Práce s textem
  • Náměty na činnosti a didaktické hry pro okruhy:
    • abeceda,
    • věta, druhy vět,
    • slovo, význam slov,
    • spodoba,
    • samohlásky (psaní ú/ů), souhlásky (psaní y, ý/i,í),
    • úvod do slov. druhů
    • sloh

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více