Mřížka s dvoubarevnými kolečky

Didaktická pomůcka pro výuku matematiky na 1. stupni. Mřížka s kolečky je dvoubarevná karta s 30 kolečky, které lze snadno z mřížky vymačkat. Samostatná kolečka je možné použít jako názornou ukázku při nácviku vidění prvků do pěti, do deseti, dopočítávání do pěti a do deseti, sčítání a odečítání, modelování slovních úloh. Společně s mřížkou se pak možnosti využití rozšiřují.

Dostupnost Skladem
10 Kč
včetněDPH 21%

Cena bez DPH 8 Kč

- ks +

Další informace

Určení:
Pomůcka slouží pro činnostní počítání do 5, 10 a do 20, nácvik násobení a dělení. Samostatná kolečka využijete i jako doplněk při práci s Kartami a šablonami pro různé předměty a ročníky. Pomůcka je určena pro práci 1 žáka.

Příprava pomůcky:
Kolečka si žáci z karty vymáčknou, a tak získají 30 koleček a mřížku s 30 otvory. Jednu řadu s otvory si žáci podle přerušované čáry odstřihnou.

Několik námětů pro práci s pomůckou:
Násobilka: Žáci vkládají do otvorů v mřížce kolečka druhou barvou nahoru, znázorňují násobilkové spoje a říkají nebo zapisují příklady.

Záměna činitelů:
Žáci vložením koleček do otvorů mřížky znázorní příklad, např. 3 . 4 a určí celkový počet koleček. V tomto případě 12. Potom pootočí mřížku s kolečky o 90° a řeknou příklad, který teď vidí: 4 . 3 = 12. Je jim jasné,že počet koleček, tedy i výsledek, se nezměnil, i když pořadí činitelů se zaměnilo.

Dělení:
Žáci vloží do otvorů mřížky např. 20 koleček uspořádaných v pěti řadách po čtyřech. Řeknou příklad 5 . 4 = 20. Tužkou (špejlí, proužkem papíru) oddělují kolečka po čtyřech (po řadách), určí kolikrát odeberou čtveřici koleček z dvaceti a vyjádří příkladem: 20 : 4 = 5. Podobně ubírají po sloupečcích po pěti a říkají kolikrát se 5 vejde do 20 a opět vyjádří příkladem: 20 : 5 = 4.

Porovnávání rozdílem a podílem:
Vždy před porovnávání dvou čísel rozdílem nebo podílem by žáci měli říci, které z porovnávaných čísel je větší a které je menší, tedy vyjádřit oba vztahy.

Při porovnávání rozdílem si žáci vedle mřížky položí odstřižený proužek s 5 otvory, podloží ho tužkou nebo špejlí a hned vidí o kolik je 25 koleček více než 5 a naopak, o kolik je 5 méně než 25. (obrázek) Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 – 5 = 20

Při porovnávání podílem pokládají žáci proužek s pěti otvory postupně na řady otvorů v mřížce a říkají kolikrát proužek položili – kolikrát je 25 větší než 5 a naopak. Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 : 5 = 5


Množství otvorů na mřížce můžete zakrýváním řad nebo sloupců proužkem papíru zmenšovat. Chcete-li pracovat s většími čísly, položí si žáci vedle sebe dvě nebo více mřížek a pracují ve dvojicích nebo ve skupinách.

Vydavatel: Tvořivá škola s.r.o.

Související produkty

Papírové mince

Papírové mince
Dostupnost Skladem
15 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)
Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Papírová kostka - NOVINKA

Papírová kostka - NOVINKA
Dostupnost Skladem
15 Kč
- ks +

Alternativní produkty

Dvě desítky koleček

Dvě desítky koleček
Dostupnost Skladem
15 Kč
- ks +

26. 11. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více