Další informace
Popis:
Hra, skládající se ze sedmi částí, které společně vytvářejí základní čtverec vznikla v Číně pod názvem (七巧板), tj. sedm důmyslných dílků. Podle legendy byla vynalezena před čtyřmi tisíci lety, když řemeslník upustil dlaždici, která se rozbila na sedm kusů, a snažil se ji znova složit. První hodnověrná zmínka o této hře však pochází až z 18. století. Na počátku 19. století se dostala s obchodními koráby do Evropy a Spojených států, kde se stala součástí životního stylu majetných vrstev empírové doby, jejím milovníkem byl i Napoleon Bonaparte.
Geometrické obrazce (TANGRAMY) vycházejí z principu puzzle skládajícího se ze sedmi částí, které společně vytvářejí základní čtverec. Kombinací těchto částí lze poskládat různé obrazce. Udává se, že existuje minimálně 6500 možných variant.
Geometrické obrazce podporují a rozvíjí logické myšlení, podporují koncentraci, trénují trpělivost. Prostorová představivost je náhle otevřena novým vjemům, a tak vznikají umělecké obrazce, za které by se nemusel stydět žádný umělec z doby kubismu. Matematici ocení množství logických příkladů, a také geometrie dostane jiný náboj.
Geometrické obrazce jsou vyrobeny ze zdravotně nezávadné pěny, která je připravena pro použití kdekoliv. Můžete je skládat doma, venku na pláži, v trávě nebo v lese. Pokud se Vám jednotlivé kousky zašpiní, jednoduše je vyperte v pračce nebo myčce nádobí na 40°C. Jejich bezpečí ocení ti, kteří nechtějí upadnout na dřevěné dílky nebo řešit problém, když jim plastový dílek praskne v ruce v okamžiku, kdy se snaží najít řešení úkolu. Jednotlivé kousky jsou barevně odlišeny, aby činnost s nimi byla snazší a veselejší.
Na přiložených kartičkách naleznete vždy na jedné straně úkol a na druhé straně řešení.
Geometrické obrazce jsou také ideální kognitivní a ergoterapeutickou pomůckou pro děti i dospělé.
Obsah balení: 8 pěnových dílů, 36 karet s úkoly, návod
Počet hráčů: 1
Věk: 3+
Doba hraní: + 5 min.