Práce s textem na 1. stupni
čtenářská gramotnost prakticky
Webinář se uskuteční 3.2.2025 od 14:00 do cca 17:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Akce je vhodná pro všechny učitele prvního stupně ZŠ. Webinář je veden ryze prakticky, získáte zásobník námětů pro práci s textem pro žáky 1. - 5. tříd. Dozvíte se a vyzkoušíte si, jak tvořivě a smyslupně pracovat s textem.
Na akci zazní zejména:
- využití formativního hodnocení a učení
- vrstevnické učení a předučení (motivace a podněcování k učení)
- metody kritického myšlení: výroky, rybí kost, Vennův diagram, metoda I.N.S.E.R.T
- propojení prvků slohových, komunikačních a literárních s gramatickým učivem jednotlivých ročníků prvního stupně
- praktické ukázky
- vytváření čtenářských dovedností a strategií
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky získáte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení.
Obsah akce:
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se především těmto oblastem:
- vytváření souvislostí
- vizualizace
- uspořádání textu
- určování důležitých informací
- kladení otázek
Bude se zabývat:
- hlavní myšlenkou
- posloupností
- porovnáváním
- předvídáním
- fantazií a realitou
- záměrem autora
- pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- práce s chybou, zpětná vazba, diferenciace ve výuce
- prvky kritického myšlení, využití sebekontroly, individualizace
- organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení
- využití mezipředmětových vztahů
- komunikace při výuce
- rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální a digitální kompetence
Práci s textem využijeme napříč všemi předměty. Podněcujeme žáky k hodnocení textů a tvořivou práci s nimi.