Práce s textem na 1. stupni

čtenářská gramotnost prakticky

3. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 3.2.2025 od 14:00 do cca 17:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! 

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele prvního stupně ZŠ. Webinář je veden ryze prakticky, získáte zásobník námětů pro práci s textem pro žáky 1. - 5. tříd. Dozvíte se a vyzkoušíte si, jak tvořivě a smyslupně pracovat s textem.

Na akci zazní zejména:

  • využití formativního hodnocení a učení
  • vrstevnické učení a předučení (motivace a podněcování k učení)
  • metody kritického myšlení: výroky, rybí kost, Vennův diagram, metoda I.N.S.E.R.T
  • propojení prvků slohových, komunikačních a literárních s gramatickým učivem jednotlivých ročníků prvního stupně
  • praktické ukázky
  • vytváření čtenářských dovedností a strategií

Účastníci obdrží zdarma pomůcku Tvořivé dílny čtení v ceně 185 Kč. Od lektorky získáte materiály k práci s textem, které si budete moci upravit dle svého uvážení. 

Obsah akce:

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se především těmto oblastem:

  • vytváření souvislostí
  • vizualizace
  • uspořádání textu
  • určování důležitých informací
  • kladení otázek

Bude se zabývat:

  • hlavní myšlenkou
  • posloupností
  • porovnáváním
  • předvídáním
  • fantazií a realitou
  • záměrem autora
  • pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • práce s chybou, zpětná vazba, diferenciace ve výuce
  • prvky kritického myšlení, využití sebekontroly, individualizace
  • organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení
  • využití mezipředmětových vztahů
  • komunikace při výuce
  • rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální a digitální kompetence

Práci s textem využijeme napříč všemi předměty. Podněcujeme žáky k hodnocení textů a tvořivou práci s nimi.