Rozšiřujeme číselný obor

pomocí činnostního učení

18. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční 18.3.2025 od 14:00 do cca 17:15 hod. 

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před konáním webináře. Pokud je ani v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit kartou, vyčkejte na fakturu.

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M3 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Rozšíření číselného oboru do 100 za použití pomůcek Desítky koleček a Mřížka s kolečky.
  • Počítání do 100 - opakování v peněžním modelu, obchodování.
  • Slovní úlohy – hry s penězi
  • Práce s číselnou osou a stovkovou tabulkou
  • Objevování násobení.
  • Názorná představa o čísle. Počítání do 1000 – analogie s počítáním do 100.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
  • Činnostní formy práce s číselnou osou, numerace.
  • Didaktická pomůcka mince a bankovky, činnosti ve skupinách
  • Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
  • Hra na obchod, finanční gramotnost

Obsah akce:

Počítání do 100 je základem pro pozdější analogické počítání v oboru do 1000. Vytvoření správných představ o číslech do 100 a jejich posloupnosti je také základní stavební kámen pro osvojení násobilky.

Rozšiřování číselného oboru do 1000 analogicky vychází z toho, s čím se žáci seznámili při rozšiřování oboru do 100. Mají-li žáci předchozí látku dobře zvládnutou, princip dalšího rozšiřování většinou pochopí snadno. Je ale důležité vytvořit dětem správnou a úplnou představu velkých čísel a zejména zautomatizovat počítání s nimi.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • pozitivní způsoby hodnocení žáků, sebehodnocení
  • zpětná vazba, práce s chybou
  • diferenciace ve výuce, individualizace
  • prvky kritického myšlení
  • organizace a využití samokontroly žáků při výuce
  • komunikace při výuce
  • rozvíjení všech kompetencí