Rozšiřujeme číselný obor
pomocí činnostního učení
Webinář se uskuteční 18.3.2025 od 14:00 do cca 17:15 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před konáním webináře. Pokud je ani v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (e-podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit kartou, vyčkejte na fakturu.
Anotace:
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M3 v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Rozšíření číselného oboru do 100 za použití pomůcek Desítky koleček a Mřížka s kolečky.
- Počítání do 100 - opakování v peněžním modelu, obchodování.
- Slovní úlohy – hry s penězi
- Práce s číselnou osou a stovkovou tabulkou
- Objevování násobení.
- Názorná představa o čísle. Počítání do 1000 – analogie s počítáním do 100.
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
- Činnostní formy práce s číselnou osou, numerace.
- Didaktická pomůcka mince a bankovky, činnosti ve skupinách
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
- Hra na obchod, finanční gramotnost
Obsah akce:
Počítání do 100 je základem pro pozdější analogické počítání v oboru do 1000. Vytvoření správných představ o číslech do 100 a jejich posloupnosti je také základní stavební kámen pro osvojení násobilky.
Rozšiřování číselného oboru do 1000 analogicky vychází z toho, s čím se žáci seznámili při rozšiřování oboru do 100. Mají-li žáci předchozí látku dobře zvládnutou, princip dalšího rozšiřování většinou pochopí snadno. Je ale důležité vytvořit dětem správnou a úplnou představu velkých čísel a zejména zautomatizovat počítání s nimi.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- pozitivní způsoby hodnocení žáků, sebehodnocení
- zpětná vazba, práce s chybou
- diferenciace ve výuce, individualizace
- prvky kritického myšlení
- organizace a využití samokontroly žáků při výuce
- komunikace při výuce
- rozvíjení všech kompetencí