Školní systemické konstelace

Máte čím dál více problémových žáků?

Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly? 

Moderní zážitková metoda systemických konstelací umožňuje uvidět skutečné příčiny potíží jednotlivců i týmů. Dává příležitost nalézt jejich efektivní řešení a obnovit porušenou rovnováhu. Pracuje primárně s modelovými situacemi, je možné podívat se i na konkrétní případy účastníků. 

Sdílet na Facebooku

Kurz Školní systemické konstelace je zaměřený na seznámení účastníků se základními systemickými pravidly, která určují jejich vztahy s žáky, s rodiči žáků i vztahy uvnitř učitelského sboru školy. Kurz je pořádán jak pro skupiny učitelů z různých škol, tak pro sborovny.
Základní tematické celky semináře jsou vztah učitele a žáka, učitel a třída, učitela a rodič, učitel a normy, vztahy v kolektivu učitelů, hierarchie vztahů ve škole, integrace, šikana a drogy. 

 

Kurz má akreditaci MŠMT.

 

Cíl semináře:
1.    Poskytnout informace o systémových souvislostech školní problematiky a působení sil ve vztazích mezi učiteli, žáky a rodiči
2.    Zprostředkovat osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů
3.    Ukázat způsob, jak dosáhnout trvalého uspokojení z práce a efektivně se ochránit nejen před vyhořením
 

Obsah semináře:

Není snadné být učitelem a není snadné být ani rodičem. Jak je asi rodiči, jehož dítě ve škole neprospívá, má problém se zapojit do kolektivu třídy nebo má "nálepku" problémového dítěte? Moderní pojetí práce školy je postaveno kromě jiného i na úzké spolupráci rodičů a učitelů. Společným zájmem obou je spokojené dítě, a to do té míry, jak je to jen možné. Hlavní část odpovědnosti v tomto procesu nesou rodiče a učitelé. Důležité je, aby rodiče i učitelé poskytli dítěti co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a jeho školní práci. Výhodou pro to je, když je možné uvidět, jak se na tomto výchovně vzdělávacím procesu podílejí jednotlivé subjekty - rodiče, učitelé, žáci. Převzetím odpovědnosti za svou část dáváme respekt a důvěru i ostatním složkám systému, vstupujeme do opravdové partnerské úrovně vztahu.

Požadavky na učitele ze strany společnosti – a často také ze strany rodičů – stále rostou. Pravomocí a nástrojů, které mají učitelé k dispozici, přitom spíše ubývá. Podstatné je, aby učitelé ve spolupráci s rodiči vytvořili, pokud možno, co nejbezpečnější prostor pro zdravý růst a školní práci dětí. Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče, a co určuje jejich základní nároky a potřeby. Hlubší pochopení souvislostí přináší uvolnění, potřebný nadhled a možnost dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení. Přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině. Práce učitele se dnes stává stále náročnější a to i svými nároky na osobnostní a profesní rozvoj. Hlubší pochopení souvislostí staví před každého nové požadavky, které se často dotýkají jeho niterních tabu. To je situace, která není jednoduchá. Přináší však možnost změny, dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení z práce. Ve svých důsledcích přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole jak pro učitele, tak pro žáky a jejich rodiče. 

Seminář Školní systemické konstelace slouží především učitelům základních a středních škol, ale velmi přínosný může být také pro rodiče. Zaměřuje se na poznání základních sil a zákonitostí, které mají bezprostřední vliv na chování dětí – žáků. Umožní Vám poznat, co skutečně určuje Vaše vztahy v systémech, jako jsou rodina, třída a škola. Pochopíte, co je potřeba udělat pro to, aby jste se Vy i všichni ostatní lidé, se kterými spolupracujete, cítili bezpečně a spokojeně.

Na semináři si ukážeme, co je při vzdělávání a výchově úkolem učitele a co přísluší rodičům. Poznáte, jak dosáhnout skutečně partnerské úrovně vztahu mezi učitelem a rodiči. Prostřednictvím vlastní konstelace se může každý podívat také na příčiny svých konkrétních potíží.

Základní témata semináře:

  • rodinné a školní normy
  • postavení a přístup učitele
  • učitelé, rodiče a děti
  • původní a nová rodina
  • hierarchie vztahů ve škole
  • syndrom vyhoření

Lektor kurzu: Mgr. Čeněk Rosecký

 
Nabídku konkrétních termínů otevřených seminářů naleznete zde.
Akci si rovněž můžete objednat na školu pro celou sborovnu. V případě zájmu kontaktujete pro více informací naši kancelář.
ČJ

23. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Doporučujeme také učitelům přípravných tříd a posledních ročníků MŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0. 

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
  • Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi. 

24. 4. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vedení škol

Anotace:

Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků

Obsah webináře:

  1. Úvod do problematiky SVP:
    • Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
    • Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
  2. Diagnostika a identifikace SVP:
    • Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
    • Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
  3. Podpůrná opatření:
    • Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
    • Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
  4. Metody a strategie výuky:
    • Diferenciace a individualizace výuky
    • Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
  5. Inkluzivní prostředí ve třídě:
    • Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
  6. Komunikace s rodinou žáka s SVP
    • Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
  7. Diskuze a sdílení zkušeností:
    • Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
    • Sdílení osvědčených postupů z praxe.

Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.

ČJ

24. 4. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, případně jejich asistenty.

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní učení - zásady.
  • Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
  • Pracovní karty a šablony pro činnostní učení
  • Využití metod krit. myšlení 
  • Mezipředmětové vztahy, zařazování projektů
  • Práce s textem
  • Náměty na činnosti a didaktické hry pro okruhy:
    • abeceda,
    • věta, druhy vět,
    • slovo, význam slov,
    • spodoba,
    • samohlásky (psaní ú/ů), souhlásky (psaní y, ý/i,í),
    • úvod do slov. druhů
    • sloh

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více