Strukturované žákovské portfolio na 2. stupni ZŠ

s náměty do výuky ČJ

18. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel

Odpolední kurz se uskuteční 18.3.2025 v čase od 14:00 do cca 17:30. Místo konání může být změněno dle počtu přihlášených účastníků. Ale seminář každopádně proběhne v Brně.

1 380 Kč

Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!

Anotace:

Pojďte se seznámit s možnostmi využití strukturovaného žákovského portfolia na druhém stupni ZŠ. Slouží k úspěšnému ověřování znalostí a individuálního pokroku. Dále jej lze používat např. k dosahování vytyčených cílů nebo k mapování rozvoje vlastních schopností a vědomostí. Pomocí portfolia můžeme v rámci ČJ rozvíjet čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu. Žáci si vytváří svou vlastní učebnici, kterou používají celý druhý stupeň ZŠ a někteří i na střední škole.

Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ. K předkládaným aktivitám získají účastníci i materiály k využití ve výuce.
 

V rámci semináře projdeme tato témata:

  • co jsou portfolia a jak s nimi pracovat, výhody jejich užití
  • možnosti provedení, ukázka konkrétních žákovských portfolií
  • význam vnitřní motivace
  • kriteriální hodnocení a sebehodnocení
  • společné vytváření kritérií na hodnocení slohových prací
  • inovativní metody a přesah výuky v kruhu (bezpečný prostor a aktivní naslouchání)
  • praktické ukázky aktivit a námětů do výuky
  • diskuse

Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.

Obsah akce:

Ověřený funkční model portfolia v sobě nese velký potenciál využití. Objevte jej a naučte se jej využívat. Jako vlastní materiál si jej žák vytváří od 6. do 9. ročníku (případně i dříve). Je přehledným zdrojem informací o tom, co už žák umí pro něj samotného i pro učitele. Slouží k aktivnímu používání v hodinách i domácí přípravě žáka.

REFERENCE:

  • seminář byl pro mě velice přínosný, portfolia považuji za smysluplnější než klasické sešity
  • oceňuji praktické rady do výuky
  • moc se mi líbí koncept i váš přístup
  • odnáším si spoustu nových poznatků a nápadů
  • výhodu vidím ve snadném opakování učiva
  • líbí se mi celý koncept, cítím inspiraci
  • velmi zajímavé a obohacující