Strukturované žákovské portfolio na 2. stupni ZŠ
s náměty do výuky ČJ
18. 3. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8
Odpolední kurz se uskuteční 18.3.2025 v čase od 14:00 do cca 17:30. Místo konání může být změněno dle počtu přihlášených účastníků. Ale seminář každopádně proběhne v Brně.
Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Pojďte se seznámit s možnostmi využití strukturovaného žákovského portfolia na druhém stupni ZŠ. Slouží k úspěšnému ověřování znalostí a individuálního pokroku. Dále jej lze používat např. k dosahování vytyčených cílů nebo k mapování rozvoje vlastních schopností a vědomostí. Pomocí portfolia můžeme v rámci ČJ rozvíjet čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu. Žáci si vytváří svou vlastní učebnici, kterou používají celý druhý stupeň ZŠ a někteří i na střední škole.
Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ. K předkládaným aktivitám získají účastníci i materiály k využití ve výuce.
V rámci semináře projdeme tato témata:
- co jsou portfolia a jak s nimi pracovat, výhody jejich užití
- možnosti provedení, ukázka konkrétních žákovských portfolií
- význam vnitřní motivace
- kriteriální hodnocení a sebehodnocení
- společné vytváření kritérií na hodnocení slohových prací
- inovativní metody a přesah výuky v kruhu (bezpečný prostor a aktivní naslouchání)
- praktické ukázky aktivit a námětů do výuky
- diskuse
Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.
Obsah akce:
Ověřený funkční model portfolia v sobě nese velký potenciál využití. Objevte jej a naučte se jej využívat. Jako vlastní materiál si jej žák vytváří od 6. do 9. ročníku (případně i dříve). Je přehledným zdrojem informací o tom, co už žák umí pro něj samotného i pro učitele. Slouží k aktivnímu používání v hodinách i domácí přípravě žáka.
REFERENCE:
- seminář byl pro mě velice přínosný, portfolia považuji za smysluplnější než klasické sešity
- oceňuji praktické rady do výuky
- moc se mi líbí koncept i váš přístup
- odnáším si spoustu nových poznatků a nápadů
- výhodu vidím ve snadném opakování učiva
- líbí se mi celý koncept, cítím inspiraci
- velmi zajímavé a obohacující