Systemická pedagogika

LETNÍ ŠKOLA - JAK NEVYHOŘET A STÁT SE AUTORITOU

12. 8. 2025, 13. 8. 2025, 14. 8. 2025, 15. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ J. K. Tyla Písek, Tylova 2391

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Písku v termínu od 12. do 15. 8. 2024 (út-pá). Výuka a obědy na ZŠ . Ubytování a další stravování na DM Písek, Budějovická.

Zahájení v pondělí od cca 14:00 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.

8 855 Kč

Zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2024. Můžete zvolit jinou než plnou variantu:

ceny LŠ 2025


Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2024.

Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce. 

Anotace:

Do škol přichází stále více problémových žáků. Učitelům přibývá práce a na „kantořinu“ je čím dál méně času. Aktivní ochrana před vyčerpáním, vyhořením a pocity marnosti je v tomto čase důležitější, než kdy předtím.

S problémy souvisejícími s vyhořením nebo nedostatečnou autoritou se dnes potýká mnoho lidí. Systemická pedagogika přináší potřebné informace a nadhled. Umožňuje poznat hlubší příčiny problémů, nalézt řešení a obnovit porušenou rovnováhu.

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.  Kurz je otevřen i zájemcům jiných profesí.

Obsah akce:

2022 SudislavLetní škola je určena pro učitele základních a středních škol, ale mnoho může dát také výchovným poradcům, asistentům pedagoga, učitelům jiných typů škol nebo rodičům. Zaměřuje se na oblast systemické pedagogiky, která odhaluje základní síly a zákonitosti, které mají bezprostřední vliv na chování dětí – žáků. Uvidíte, co určuje mezilidské vztahy v systémech: rodina, třída a škola. Poznáte, co je potřeba udělat proto, aby se všichni členové systému cítili bezpečně a spokojeně. 

Letní škola odhaluje hlavní příčiny vyhoření učitelů a ukazuje, co můžeme udělat proto, abychom byli přirozenou autoritou. Poznáním systemických postojů a přístupů ochráníte sebe před vyhořením a své rodiny před jeho následky.

Přinášíme jedinečné informace o zákonitostech a silách, které mají bezprostřední vliv na to, jak se cítíte v práci, jak se Vám daří v životě, a jaké jsou Vaše vztahy s druhými. Je to příležitost poznat hlubší příčiny mezilidských i osobních problémů, získat potřebný nadhled a dosáhnout stavu, kdy se budete moci v práci i doma cítit spokojeně a v bezpečí.  

  • Co jsou nejčastější příčiny konfliktů mezi učiteli, žáky a jejich rodiči?
  • Co je při vzdělávání a výchově úkolem učitele a co přísluší rodičům?
  • Požadavky na učitele ze strany společnosti a ze strany rodičů stále rostou. Pravomocí a nástrojů, které mají učitelé k dispozici, spíše ubývá. Jak se s tím vyrovnat?
  • Jak dosáhnout skutečně partnerské úrovně vztahu mezi učitelem a rodiči žáků?

Hlubší pochopení souvislostí přináší uvolnění, potřebný nadhled a možnost dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení. Přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině. Učitelé by se měli ve spolupráci s rodiči snažit vytvořit co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a školní práci dětí. Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jak takový bezpečný prostor vypadá a co je jeho obsahem, jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče a co určuje jejich základní nároky a potřeby.

2020 Sudislav

Základní témata letní školy:

  • rodinné a školní normy
  • postavení a přístup učitele
  • učitelé, rodiče a děti
  • původní a nová rodina
  • syndrom vyhoření
  • školní hierarchie
  • autorita učitele

Cíle letní školy:

1. Seznámení s přístupy systemické pedagogiky. Předání informací o systémových souvislostech a zákonitostech ve vztazích mezi rodiči, dětmi, učiteli a školou.
2. Práce s typickými modelovými situacemi na škole, a to v obecné rovině problému. Osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů.
3. Změna "nezdravých" postojů a aktivní ochrana před vyhořením. Práce s tématy účastníků.


REFERENCE

Ahoj Čeňku, 
s velkým zpožděním Ti chci poděkovat za báječný, prozářený čas na letní škole. Konstatuji, že s výběrem semináře jsem měla šťastnou ruku a za mě to byl nejpřínosnější seminář ze všech, co jsem doposud absolvovala.V podstatě z něj čerpám doteď. Kantorka ve mně byla porovnána a už ji nebolí různé svalové skupiny, neboť se netlačí do nepřirozených pozic, které jí v důsledku nedělaly dobře.
Na konci srpna jsem na výjezdním školení naší školy předala svým kolegům stěžejní myšlenky Tvého semináře...přípravě jsem věnovala určitě 5 dní, díky moc za doporučení (jemně, bez maminky, stát na značce). Tréma byla veliká, ale zhruba od 3.minuty jsem si to začala užívat. Prostě jsem se radovala, neboť povídat mým kolegům, mít jejich plnou pozornost a sem tam to odlehčit nějakým tím vtípkem bylo tak přirozené jako dýchání. 
Myslím, že bys byl spokojený, kdybys tam byl, že jsem myšlenky -snad- předala čisté tak, jak byly míněny. Myšlenka stát na značce u nás padla na úrodnou půdu a měla a dosud má velký ohlas. Díky, díky.
Takže Ti mávám a posílám zpětnou vazbu, že Tvá práce má velký smysl. Přeji Ti krásné dny, radost v duši a plné vědomí toho, že vše je tak, jak má být (dnes jsem samé moudro, ono mě to zase přejde :-) ).
Měj se báječně. Dáša


Kurzu jsem se zúčastnila již podruhé a musím říct, že pořád se mám čemu učit a stále nad něčím přemýšlet. Přednáška byla velmi poutavá, lektor nám nenásilnou formou objasnil to, nad čím už dlouho přemýšlím, jak spoustu věcí dělat snadněji a lépe. Lektor je úžasný, všechny informace mohu použít. Kurz bych určitě doporučila všem kolegům.

Beatrice Drabinová


Vaše semináře jsou úžasné pro toho, kdo hledá řešení, jak vše zvládat v životě a jak obstát, hlavně sám před sebou. Pro mne byl váš seminář tak neskutečný zážitek, že jsem jen poslouchala a potom předávala a předávám myšlenky dál. Moc mi pomohl uvědomit si věci, jak vlastně chápat ostatní lidi, jaké platí zákony a otevřel mi oči hlavně v rovině osobních vztahů. Na druhý seminář jsem se neskutečně těšila.

Přeji vám krásné dny. Věra Josková


 

S obsahem i lektorským vedením kurzu jsem byla spokojená. Sdělené informace mi pomohly uvědomit si podstatu mnohých situací v chování a jednání dětí i dospělých. Po absolvování kurzu přistupuji k dětem i dospělým s chápavějším přístupem, a to nejen ve škole, ale i v soukromí. Určitě bych kurz doporučila svým kolegům, protože na žádném jiném školení se tyto informace nelze dovědět. Sdělené poznatky vycházely z praxe a to je cennější než hodiny teorie.

Moc děkuji za tento kurz. Jana Brtnická


 

 

Kurz byl pro mne velkým přínosem, uvažuji o tom si ho projít ještě jednou. Přála bych si, aby mělo víc mých kolegů možnost na kurzech být. Dalo mi to určitý nadhled, učím se nechtít zachraňovat děti ani dospělé kolem sebe, ale zachránit sama sebe a pak předávat to pozitivní, co z toho muže vzejít. Lektorské vedení bylo moc dobré :-).

S pozdravem a díky Hana Pařilová


Kurz rozšířil a doplnil povědomí o konstelacích, kterých jsem se účastnila dříve.Nějak se to všechno pěkně propojilo. Je to jiný pohled na školní realitu, ovšem takový který respektuje individualitu dětí a rodinné prostředí, ze kterého vzešly. Pan Rosecký informace podává poutavě a v souvislostech. Není to jen teorie. Určitě bych doporučila.

Mějte se hezky a přeji hodně radosti a úspěchů S. Vošická


O lektorovi

Čeněk Rosecký

Věnuji se vzdělávání učitelů a osobnímu rozvoji dospělých. S lidmi pracuji 20 let.

Vystudoval jsem PrF MU v Brně, PdF OU v Ostravě a v roce 2001 založil vzdělávací agenturu a nakladatelství Tvořivá škola. Prošel jsem terapeutickými výcviky systemických konstelací a hypno-systemického kočinku, klasického koučinku a školních systemických konstelací. Posledních 13 let se intenzivně věnuji systemické pedagogice a harmonizaci systémů formou skupinových akcí a individuálních sezení.

Pracuji jako ředitel Tvořivé školy, lektor systemických konstelací, rodinný poradce a systemický kouč. Mám 6 dětí. 

Vím, jak složitá a hluboká bývají osobní zapletení, i kolik odvahy, moudrosti a pokory je zapotřebí k jejich rozpuštění. Ukáži vám, kde naleznete potřebnou sílu a energii. Postupně poznáte, že kroky, které budete činit, jsou skutečnou pomocí pro vás i pro vaše okolí. S důvěrou se budete moci otevřít skutečné a smysluplné změně ve vašem životě.

Nabízím možnost uvidět a pochopit skryté zákonitosti, které určují vaše životní pocity, potřeby a nároky. Umožňuji rozpoznat nevědomé programy, které řídí váš život a brání vám v dalším rozvoji. Poznání systemického řádu a jeho přijetí považuji za základní předpoklady pro spokojený a smysluplný život.