Tandemová výuka

aneb činnostní učení v tandemu

4. 8. 2025, 5. 8. 2025, 6. 8. 2025, 7. 8. 2025

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 4. do 7. 8. 2025 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Na Dlouhém lánu,  ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně. 

Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa  výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.

7 050 Kč
Zahrnuje kurzovné a obědy. Ubytování a další stravu si ůčastník zajišťuje sám.
Zvýhodněná cena 7 050 Kč platí při přihlášení do 31.3.2025. Na přihlášky přijaté od 1.4. se bude vztahovat cena 7 755 Kč
 
 
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.  

Anotace:

V posledních letech se často v pedagogických diskusích setkáme s pojmem tandemová či párová výuka. Někteří z nás ji zažili na vlastní kůži, jiní ji mohli vidět u kolegů, někteří se s ní dosud v praktické podobě nesetkali. Díky změně financování škol dle odučených hodin se začíná tento styl výuky prosazovat na mnoha školách. Pokud se to týká i Vás a Vaší školy, nebo jen máte zájem se o tomto způsobu práce, je tento kurz jako dělaný pro Vás!

Těšte se na:

  • Činnostní učení jako efektivní způsob využití tandemové výuky
  • Činnostní desatero
  • Výhody a nevýhody činnostního učení
  • Náměty na práci a aktivity činnostního učení vhodné do všech předmětů
  • Praktické ukázky činnostního učení
  • Praktické ukázky tandemové výuky
  • Cíle tandemové výuky
  • Přínosy tandemové výuky
  • Rizika spojená s tandemovou výukou
  • Rozdíl mezi tandemovou výukou a prací s asistentem pedagoga
  • Styly tandemové výuky
  • Zásady tandemové výuky
  • Metodika tandemové výuky
  • Návod na tvorbu příprav a realizace tandemové výuky
  • Jak komunikovat a spolupracovat (i v nedobrovolně vzniklém páru)
  • Proč se nebát tandemové výuky

V rámci kurzu se zaměříme na tandemovou výuku dvou pedagogů. Je určen všem pedagogům, ukázky výuky budou zaměřené na učivo 1. stupně ZŠ. Aplikovat lze ale i do výuky vyšších ročníků.

Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Obsah akce:

Spojení činnostního učení a tandemové výuky zefektivní Vaši výuku:

Činnostní postupy ve výuce významně přispívají k postupnému utváření a rozvoji všech klíčových kompetencí. Práce s pomůckami a jejich organizace na pracovním místě utváří kompetenci pracovní. Typy zadávaných úkolů a způsoby jejich řešešení cílí na rozvoj kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní a kompetence k učení. Mnohé činnosti naplňují zároveň kompetence digitální. Způsob zapojení žáků do aktivit posiluje vzájemné vazby mezi žáky, čímž ovlivňuje kompetence sociální a personální a kompetence občanské.

Tandemový styl výuky se snaží mimo jiné posílit diferenciaci a individualizaci výuky. Společně můžete snáze připravovat a realizovat výuku i ve třídách s velkými rozdíly v úrovni predispozic jednotilvých žáků. Vyučování v tandemu může mít svižnější tempo a odbourat hluchá místa ve výuce. Přítomnost dvou učitelů může přinést různorodost do výuky a vytvořit interaktivnější prostředí, kde se žáci cítí více zapojení. Různorodé perspektivy a metody práce mohou žáky motivovat ke spolupráci a aktivní účasti.