Tisková zpráva - zahájení projektu Učitel činnostního učení v Praze

Učitel činnostního učení v Praze je 30 měsíčním projektem, jehož cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání pražských ZŠ a prohloubit odbornou kvalifikaci učitelů. Projekt je zaměřen jak na šíření efektivních metod z praxe, tak na osobnostní růst učitelů.

 

 

Sdílet na Facebooku

V pátek 13. 3. 2009 proběhla u příležitosti zahájení projektu Učitel činnostního učení v Praze Konference pražských učitelů. Na konferenci vystoupili zkušení učitelé, kteří začali učit podle moderních činnostních metod.

Konferenci pořádá sdružení Tvořivá škola, které spojuje již více než 700 základních škol z celé ČR.  Školy zapojené v této síti se rozhodly učit tzv. činnostními metodami. Ty jsou založené na aktivním zapojení žáků a samotném objevování poznatků. Žáci manipulují s jednoduchými pomůckami, pozorují co dělají, hovoří o tom, vyvozují závěry, získávají zkušenosti. Pomůcky umožňují aktivně zapojit každé dítě do výuky. Každý žák má možnost zažívat ve výuce úspěch. Je to radostná výuka, která zaujme každé dítě a svými výsledky uspokojí každého rodiče.

Učitel činnostního učení v Prazeje 30 měsíčním projektem, jehož cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání pražských ZŠ a prohloubit odbornou kvalifikaci učitelů. Projekt je zaměřen jak na šíření efektivních metod z praxe, tak na osobnostní růst učitelů. Proto jsou do projektu zařazeny také kurzy psychologie a osobnostního rozvoje učitelů. „Je důležité, aby učitel byl pravý „guru“ - vyzrálá osobnost, která přebírá odpovědnost za svoji práci a přesně ví, co a proč dělá“, říká k tomu předseda sdružení Mgr. Čeněk Rosecký, právník, který se rozhodl věnovat rozvoji vzdělávání.

V rámci projektu budou na vybraných pražských školách založeny vzorové třídy činnostního učení, které budou v budoucnu sloužit jako vzdělávací střediska dalšího vzdělávání učitelů z hl. m. Prahy. Vznikají také nové učebnice matematiky a fyziky, vzdělávací film a přípravy pro práci s interaktivní výpočetní technikou.

A jak vidí tvůrci programu vývoj vzdělávání v České republice? „Jak se ukazuje, ve vzdělávání mnohdy ani dobrý úmysl nestačí. Je zapotřebí znát a využívat kvalitní metody a k žákům přistupovat v souladu s jejich potřebami. Jde o to žáky „neobrábět“, ale vytvářet pro ně vhodné a podnětné prostředí, aby z nich mohli vyrůst lidé zdraví, zodpovědní za druhé, za sebe a za svět, ve kterém žijeme.“

Projekt je realizován díky podpoře poskytnuté Evropským sociálním fondem. Za dobu jeho trvání projde kurzy a letními školami projektu více než 400 učitelů působících na území hl.m. Prahy.

Desatero činnostního učení:

1 Činnosti a objevování
2) Pozitivní motivace
3) Hovor a vzájemná komunikace
4) Využití všech smyslů
5) Od jednoduchého ke složitějšímu
6) Propojení učiva a života žáků
7) Pozitivní hodnocení a sebehodnocení

8) Zpětná vazba, práce s chybou
9) Rozvoj samostatnosti a logického myšlení

10) Individuální přístup

26. 11. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více