Blog
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Učitel činnostního učení v Praze - ukončení projektu
U příležitosti zakončení projektu Tvořivá škola - Učitel činnostního učení v Praze proběhla dne 9.4.2011 závěrečná konference projektu. Konference proběhla v aule ZŠ Korunovační a byla zaměřená především na efektivní práci s interaktivní tabulí ve výuce základních škol. Program…
Činnostní učení s interaktivní tabulí
Metoda činnostního učení s interaktivní tabulí je jedním z výstupů již ukončeného projektu Čtení a psaní s porozuměním. Jedná se o přístup, který smysluplně kombinuje činnostní a interaktivní výuku. Aby učitel zvládnul efektivně pracovat s interaktivní tabulí, musí však nejdříve dobře…
Početní divadélko - originální pomůcka z Tvořivé školy
Tvořivá škola je autorem jedinečné pomůcky pro uvádění dětí předškolního věku a žáků 1. ročníku do počtářského světa - Početního divadélka. Stejně jako dvoubarevná papírová kolečka, karty s čísly a papírové peníze patří mezi pomůcky používané v tzv. předpočtářském období (tj. přibližně…
KONFERENCE PROJEKTU ČTENÍ A PSANÍ S POROZUMĚNÍM - PRAHA 2011
Letošní ročník Konference Tvořivých škol byl zaměřen především na efektivní práci s interaktivní tabulí ve výuce Čj základních škol. Program byl doplněn příspěvky o činnostním učení a možnostech osobnostního rozvoje učitelů. Konference byla pořádána v rámci projektu Čtení a psaní s…
Tisková zpráva k zahájení projektu Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním
1. listopadu 2009 byl zahájen nový projekt Tvořivá škola – čtení a psaní s porozuměním. Hlavní aktivitou je realizace 120 kurzů. Prostřednictvím těchto kurzů by mělo dojít k proškolení učitelů a zavedení nových metod čtení a psaní s porozuměním do výuky,které by měly přispět k rozvoji…
Tisková zpráva - zahájení projektu Učitel činnostního učení v Praze
Učitel činnostního učení v Praze je 30 měsíčním projektem, jehož cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání pražských ZŠ a prohloubit odbornou kvalifikaci učitelů. Projekt je zaměřen jak na šíření efektivních metod z praxe, tak na osobnostní růst učitelů.
Tvořivá škola - historie a vývoj
Tvořivá škola, z.s., je sdružení lektorů, učitelů a škol. Nabízí kurzy, semináře, poradenství, publikace a metodické materiály zaměřené na činnostní učení a systemické přístupy, které umožňují efektivní rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence. Smyslem naší…
26. 11. 2024, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků.
Těšte se na:
- Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
- Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
-
Aktuální pedagogická diagnostika:
- Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
- Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
- Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
- Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?
Agresivita u dětí a jak na ni - komunikační manuál
webinář pro rodiče
Anotace:
Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.
V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.
Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali…
V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.
Další připravená setkání:
25. 3. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků.
Těšte se na:
- Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
- Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
-
Aktuální pedagogická diagnostika:
- Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
- Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
- Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
- Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?
Nabídka pro vás
Reference
"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.