Učíme (se) v kruhu na 2. stupni ZŠ

s náměty do výuky ČJ

4. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel

Odpolední kurz se uskuteční 4.3.2025 v čase od 14:00 do cca 17:30. Místo konání může být změněno dle počtu přihlášených účastníků. Ale seminář každopádně proběhne v Brně.

1 380 Kč

Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!

Anotace:

Pojďte se seznámit s efektivním využitím metody poradního kruhu. Ukážeme si, jak kruh začlenit do výuky – jak s jeho pomocí vytvářet bezpečnou atmosféru, učit žáky vést přirozenou, transparentní komunikaci, předávat vědomosti a dovednosti  a zároveň tak budovat třídní tým.

Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

Cílem výuky češtiny je mimo gramatiku, literární výchovu a sloh také schopnost komunikovat. Na kruh může plynule navazovat evokace, práce ve skupinách zaměřená na probíranou látku, prezentace výsledků skupinové práce, reflexe a sdílení na závěr.

V rámci semináře projdeme tato témata:

  • význam poradních kruhů ve škole a jejich využití ve výuce
  • transparentní kruhová komunikace a její principy
  • bezpečný prostor a aktivní naslouchání – kruh (council) jako zdroj bezpečí pro učitele i žáka
  • učitel jako facilitátor
  • propojení councilu s výukou
  • sdílení příběhů jako součást edukační praxe, metoda CICO (check-in, check-out)
  • kriteriální hodnocení a sebehodnocení, inovativní metody výuky
  • využití v třídnických hodinách i ve výuce
  • diskuse

Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.

Obsah akce:

Kruh vytváří prostor důvěry, ve kterém je bezpečné být sami sebou a bez posuzování naslouchat druhým. Každý hlas je vítán a má tu své jedinečné místo, neboť bez něj by celek nebyl úplný. Učíme se tak jeden od druhého. Každý může být viděn a slyšen.

Kruh ve výuce harmonizuje skupinu a vytváří rovnocenné vztahy.

REFERENCE:

  • je cítit, že vedete hodiny otevřeným způsobem
  • kruh vytvářel příjemné a uvolněné prostředí pro výuku, při kterém se žáci cítili sebevědoměji a lépe se soustředili, ale především se proměnil v zónu bezpečí, podpory pro vzájemné třídní vztahy a harmonizace celého kolektivu
  • odnáším především zcela nový pohled s vědomím, že kruh má hluboký smysl nejen v školním  prostředí, ale má přesah do všech sfér života
  • jsem nadšen ze způsobu, jakým je kruh organicky začleněn do výuky