Učíme (se) v kruhu na 2. stupni ZŠ
s náměty do výuky ČJ
4. 3. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8
Odpolední kurz se uskuteční 4.3.2025 v čase od 14:00 do cca 17:30. Místo konání může být změněno dle počtu přihlášených účastníků. Ale seminář každopádně proběhne v Brně.
Cena 1190 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Pojďte se seznámit s efektivním využitím metody poradního kruhu. Ukážeme si, jak kruh začlenit do výuky – jak s jeho pomocí vytvářet bezpečnou atmosféru, učit žáky vést přirozenou, transparentní komunikaci, předávat vědomosti a dovednosti a zároveň tak budovat třídní tým.
Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ.
Cílem výuky češtiny je mimo gramatiku, literární výchovu a sloh také schopnost komunikovat. Na kruh může plynule navazovat evokace, práce ve skupinách zaměřená na probíranou látku, prezentace výsledků skupinové práce, reflexe a sdílení na závěr.
V rámci semináře projdeme tato témata:
- význam poradních kruhů ve škole a jejich využití ve výuce
- transparentní kruhová komunikace a její principy
- bezpečný prostor a aktivní naslouchání – kruh (council) jako zdroj bezpečí pro učitele i žáka
- učitel jako facilitátor
- propojení councilu s výukou
- sdílení příběhů jako součást edukační praxe, metoda CICO (check-in, check-out)
- kriteriální hodnocení a sebehodnocení, inovativní metody výuky
- využití v třídnických hodinách i ve výuce
- diskuse
Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.
Obsah akce:
Kruh vytváří prostor důvěry, ve kterém je bezpečné být sami sebou a bez posuzování naslouchat druhým. Každý hlas je vítán a má tu své jedinečné místo, neboť bez něj by celek nebyl úplný. Učíme se tak jeden od druhého. Každý může být viděn a slyšen.
Kruh ve výuce harmonizuje skupinu a vytváří rovnocenné vztahy.
REFERENCE:
- je cítit, že vedete hodiny otevřeným způsobem
- kruh vytvářel příjemné a uvolněné prostředí pro výuku, při kterém se žáci cítili sebevědoměji a lépe se soustředili, ale především se proměnil v zónu bezpečí, podpory pro vzájemné třídní vztahy a harmonizace celého kolektivu
- odnáším především zcela nový pohled s vědomím, že kruh má hluboký smysl nejen v školním prostředí, ale má přesah do všech sfér života
- jsem nadšen ze způsobu, jakým je kruh organicky začleněn do výuky