Zlomky a desetinná čísla v 5. ročníku (webinář)
Webinář se uskuteční 18. 2. 2025 od 15:00 do cca. 18:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci na jeden doklad a započítáme slevu automaticky. Pro uplatnění slevy zvolte úhradu fakturou a vyčkejte na zaslaný doklad.
Anotace:
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 5 v celkové ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 5. ročníku.
- Názorná představa desetinného čísla.
- Činnostní formy práce s číselnou osou.
- Činnostní vytváření představy zlomku.
- Jednoduché úlohy na řešení dělení celku na stejné části a skládání celku z částí.
- Práce s peněžními modely – vyplácení, dočítání.
- Vhodné didaktické pomůcky a práce s náměty žáků.
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny, jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
Obsah akce:
Pochopení principů zlomků a desetinných čísel by měli mít dobře zažité z 5. ročníku. Na druhém stupni na ně budou navazovat. Věnujte mu proto dostatečný prostor, dokud všichni žáci principu neporozumí. Ověřené činnostní postupy vám umožní učivo nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit, zaujmout žáky a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.
V rámci výkladu si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace sebekontroly žáků při výuce a samohodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.