Zlomky a desetinná čísla v 5. ročníku (webinář)

18. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční 18. 2. 2025 od 15:00 do cca. 18:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci na jeden doklad a započítáme slevu automaticky. Pro uplatnění slevy zvolte úhradu fakturou a vyčkejte na zaslaný doklad.

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 5 v celkové ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 5. ročníku.
  • Názorná představa desetinného čísla.
  • Činnostní formy práce s číselnou osou. 
  • Činnostní vytváření představy zlomku.
  • Jednoduché úlohy na řešení dělení celku na stejné části a skládání celku z částí.
  • Práce s peněžními modely – vyplácení, dočítání.
  • Vhodné didaktické pomůcky a práce s náměty žáků. 
  • Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny, jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
  • Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.

Obsah akce:

Pochopení principů zlomků a desetinných čísel by měli mít dobře zažité z 5. ročníku. Na druhém stupni na ně budou navazovat. Věnujte mu proto dostatečný prostor, dokud všichni žáci principu neporozumí. Ověřené činnostní postupy vám umožní učivo nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit, zaujmout žáky a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.

V rámci výkladu si všiměte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace sebekontroly žáků při výuce a samohodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k  učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.