Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)
Zaměřeno na čtenářské lekce
20. 1. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT 8738/2023-4-443
Webinář se uskuteční 20.1. od 15:00 do cca 18:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Akce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ. Volně navazuje na podzimní školení zaměřené na čtenářské dílny. Nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.
Na akci zazní zejména:
- Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
- Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
- Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
- Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
- Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
- Vzájemné sdílení.
- Praktické ukázky.
Obsah akce:
V rámci webináře zjistíte, jaký je rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení. Webinář se zaměří zejména na čtenářské lekce. Zažijete ji na vlastní kůži. Během čtenářských lekcí se žáci seznamují s obsahem i formou daného, společného textu. Díky lekcím se žáci naučí přemýšlet o knihách novými způsoby, různými metodami, které je povedou k hlubšímu pochopení. Během lekcí využíváme metody aktivního učení, aby žáci byli co nejvíce zapojeni a dostávali prostor k hledání a verbalizaci svých názorů. Podle věku a zralosti cílové skupiny zařazujeme i písemné aktivity.
Účastník si připraví:
- jednu knihu pro děti, kterou by ostatním účastníkům doporučil