Aktuální termíny kurzů

Před přihlášením se, prosím, seznamte s našimi obchodními podmínkami. Odesláním přihlášky s nimi vyslovujete souhlas. Vaše PŘIHLÁŠENÍ JE ZÁVAZNÉ.

Hlásíte-li se na webinář, najdete odpovědi na nejčastějšími dotazy v tomto článku.

Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)

Zaměřeno na čtenářské lekce

1 210 Kč
ČJ

24. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ.  Volně navazuje na podzimní školení zaměřené na čtenářské dílny. Nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.

Na akci zazní zejména:

  • Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
  • Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
  • Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
  • Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
  • Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
  • Vzájemné sdílení.
  • Praktické ukázky.

 

Kreslení a malování podle skutečnosti na 2. st. ZŠ

vhodné také pro přípravu na přijímací zkoušky na výtvarnou školu

1 380 Kč

24. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Rodiče
Vychovatel

Anotace:

Zajímá Vás, jak dětem můžeme pomoci v rámci hodin VV při přípravě na talentové zkoušky na školy s výtvarným zaměřením? Chtěli byste vědět, jak vést žáky 2. stupně ZŠ k posunu ve výtvarném projevu? Nejen k tomu Vám předáme náměty na tomto webináři. Jeho cílem je představit jednoduché a bezpečné možnosti kreslení a malování podle skutečnosti včetně seznámení s principy perspektivy ve výtvarné výchově. Předkládá náměty elementárních cvičení na zrakové vnímání a motivuje k zapojení těchto cvičení uzpůsobených k věku a schopnostem dětí do výuky po celou dobu školní docházky.

Obsah akce:

  • Elementární cvičení na zrakové vnímání
  • Cvičení na koordinaci ruky a očí
  • Postupy ukazující jak jednoduše začít kreslit podle skutečnosti
  • Pomůcky a vychytávky
  • Jednoduché seznámení s principy perspektivy přiměřené věku dětí
  • Linie – stín – plocha
  • Předměty – zátiší – krajina – lidské tělo
  • Příprava na talentové zkoušky na školy výtvarného zaměření

Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

25. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží v rámci kurzovného ochutnávkové Karty a šablony Tvořivé školy. 

Na akci zazní zejména:

  • Činnostní desatero, výhody a nevýhody činnostního učení.
  • Náměty na práci, činnostní postupy v ČJ
  • Náměty na práci, činnostní postupy v M
  • Náměty na práci, činnostní postupy v naukových předmětech
  • Aktivity a pomůcky používané při činnostním učení.

Emoční a sociální potřeby dítěte (webinář)

webinář nejen pro pedagogické pracovníky

1 380 Kč

25. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:

  • Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
  • Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
  • Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci

Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům 1. stupně ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost. 

Vybrané gramatické jevy v ČJ ve 4. a 5. ročníku 

Vybrané gramatické jevy v ČJ ve 4. a 5. ročníku 

1 210 Kč
ČJ

26. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony ČJ 4 Tvořivé školy. 

Na akci zazní zejména:

  • Vyvození a procvičení pádových otázek.
  • Procvičení skloňování podstatných jmen.
  • Jak na skupinu hlásek bě, vě a bje, vje.
  • Zdvojené souhlásky v předponách a příponách.
  • Procvičení přídavných jmen.

Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)

Čtenářské dílny a lekce na 1. stupni

1 210 Kč
ČJ

26. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. 

Na akci zazní zejména:

  • Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení
  • Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení
  • Zavádění dílen již od 1. ročníku
  • Jak zavést dílnu čtení do hodin českého jazyka
  • Mezipředmětové vztahy
  • Rozvoj komunikačních schopností
  • Uplatnění všech oblastí čekého jazyka - komunikace, naslouchání, dialog, sdílení, kladení otázek, psaní a tvoření vět, slohové prvky
  • Využití metod kritického myšlení při práci s vlastní knihou
  • Projektivní metoda (slouží i jako ped. diagnostika)
  • Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem 
  • Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
  • Využití formativního hodnocení a učení, vrstevnické učení a předučení
  • Praktické ukázky

 

M

27. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Tento webinář je zaměřen na výuku geometrie v 1.- 3. ročníku základní školy. Účastníci se seznámí s efektivními metodami a nástroji pro výuku základních geometrických pojmů a dovedností. Webinář nabídne praktické ukázky a tipy, jak zapojit žáky do výuky a rozvíjet jejich prostorovou představivost a logické myšlení. Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení geometrie 1-3 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • orientace v rovině, základní útvary v rovině - bod, čára, úsečka, přímka, polopřímka; vzájemná poloha přímek (kolmost, rovnoběžnost, různoběžnost)
  • poznávání geometrických tvarů, rovinných obrazců a těles - využití stavebnic, her
  • úsečka - modelování, rýsování, měření, střed úsečky
  • měření délek, rozměrů obrazců, délky hran těles
  • jednotky délky, jednoduché převody jednotek - ukázka práce s pomůckou pro dyskalkuliky
  • základy rýsování kružnice, rozlišení kružnice a kruhu
  • práce s pomůckou Geodeska - vidění v rovině a vytváření obrazců
  • práce ve čtvercové síti a vyhledávání v ní; programování ve čtvercové síti
  • předučování osové souměrnosti, osově souměrné útvary
  • základy prostorového vidění
  • modelování z různých materiálů
  • zásady práce při rýsování a další náměty z praxe pro tvořivou práci v geometrii
  • praktické aktivity a hry pro výuku geometrie
  • využití digitálních nástrojů a aplikací ve výuce
  • diskuze a sdílení zkušeností mezi účastníky

3. 3. 2025, zahájení v 14:00

3 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

Efektivní komunikace je klíčem k úspěšné spolupráci mezi učiteli a rodiči. Cílem webináře bude představit mechanismy, které jsou důležité ke vzájemnému porozumění a spolupráci, která je klíčová pro rozvoj a vzdělávání dětí. Účastníci se seznámí s různými metodami a přístupy, jak zapojit rodiče do školního prostředí a jak společně řešit výzvy, které moderní vzdělávání přináší. 

Lektorka vychází ze své pedagogické praxe, a kromě teorie bude školení obsahovat také praktické tipy. 

Na webináři se naučíte, jak:

  • Naslouchat a reagovat na obavy rodičů.
  • Jasně a srozumitelně sdělovat informace.
  • Jak řešit konflikty a překonávat bariéry ve spolupráci.
  • Komunikační techniky pro efektivní dialog s rodiči.
  • Vytvářet prostředí důvěry a spolupráce.
  • Příklady úspěšných projektů a aktivit zapojujících rodiny.
  • Používat nástroje pro sledování a hodnocení spolupráce.
  • Diskuse, sdílení osvědčených postupů mezi účastníky.

 

Webinář je určen učitelům, asistentům pedagoga, vychovatelům a dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.

4. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

Vedení škol

Anotace:

Seminář je vhodný zejména pro ředitele, jejich zástupce a koordinátory ŠVP. Provede vás jím zkušená lektorka a ředitelka ZŠ s mnohaletou praxí. Zaměří se na připravované změny Rámcového vzdělávacího programu v našich školách v rámci základního vzdělávání. Přinese pohled na možné aplikace nového RVP do školního prostředí a ŠVP.

Na akci zazní zejména:

  • informace ke změně RVP
  • obecné části RVP
  • základní gramotnosti
  • klíčové kompetence
  • průřezová témata
  • vzdělávacích oblasti
  • Kultura školy
  • hodnocení
  • struktura ŠVP propojená s RVP
HV

4. 3. 2025, zahájení v 9:00

8 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

FZŠ O. Chlupa, Praha 13, Fingerova 2186

1. stupeň ZŠ
ZUŠ

Anotace:

Rádi byste žákům přiblížili klasickou hudbu? Připadá Vám nemožné zaujmout žáky poslechem? Nenapadá Vás, jaké ukázky do poslechu zařazovat? Nezoufejte, na tomto kurzu Vám ukážeme, jak na to!

Poslech hudby je prožitek, který se dá zařadit nejen do hodin hudební výchovy. Je ideální pro relaxaci, vyjádření svých pocitů, a to mnoha způsoby. V kurzu budeme pracovat nejenom se známými skladbami (jejich motivy), ale i s třeba písničkami, které dnešní děti poslouchají.

U každého poslechu vyzkoušíme odlišné aktivity, které mohou být receptem pro další práci i s jiným hudebním materiálem.

Kurz je vhodný pro všechny učitele pracující s žáky na 1. stupni ZŠ, kteří hledají náměty na zatraktivnění a obohacení výuky hudební výchovy. Některé aktivity jsou použitelné i pro práci se staršími dětmi.

M

4. 3. 2025, zahájení v 15:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

2. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny učitele technických předmětů na 2. stupni. 

Na akci zazní zejména:

  • Výrazy a jak na ně
  • Číselné výrazy (se zkouškou)
  • Rovnost a rovnice

Učíme (se) v kruhu na 2. stupni ZŠ

s náměty do výuky ČJ (Brno)

1 380 Kč
ČJ

4. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel

Anotace:

Pojďte se seznámit s efektivním využitím metody poradního kruhu. Ukážeme si, jak kruh začlenit do výuky – jak s jeho pomocí vytvářet bezpečnou atmosféru, učit žáky vést přirozenou, transparentní komunikaci, předávat vědomosti a dovednosti  a zároveň tak budovat třídní tým.

Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

Cílem výuky češtiny je mimo gramatiku, literární výchovu a sloh také schopnost komunikovat. Na kruh může plynule navazovat evokace, práce ve skupinách zaměřená na probíranou látku, prezentace výsledků skupinové práce, reflexe a sdílení na závěr.

V rámci semináře projdeme tato témata:

  • význam poradních kruhů ve škole a jejich využití ve výuce
  • transparentní kruhová komunikace a její principy
  • bezpečný prostor a aktivní naslouchání – kruh (council) jako zdroj bezpečí pro učitele i žáka
  • učitel jako facilitátor
  • propojení councilu s výukou
  • sdílení příběhů jako součást edukační praxe, metoda CICO (check-in, check-out)
  • kriteriální hodnocení a sebehodnocení, inovativní metody výuky
  • využití v třídnických hodinách i ve výuce
  • diskuse

Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.

5. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence

Anotace:

Webinář podává základní informace o SPU, jejich dopad na vzdělávání a možnosti vzdělávání žáků s SPU, kteří se učí jinak. Je určen především pedagogům ZŠ a asistentům. Webinář je zaměřen na práci se žákem se SPU v rámci kolektivu, třídy. 

V případě zájmu se přihlaste také na další webináře věnované specifickým poruchám učení/chování:

Jak učit a naučit?

webinář z cyklu tvořivá pedagogika

6. 3. 2025, zahájení v 20:00

2 vyučovací hodiny

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol
Speciální pedagog

Anotace:

2020 Písek

Zajímá Vás, jak učit a naučit děti jak vědomostem, tak dovednostem? Jak dosáhnout toho, aby učení děti bavilo, nevyrušovaly a mohly ve škole zažívat úspěch?

Tento webinář vychází z moderních výzkumů vzdělávání, staví přitom zároveň na tradici - Tvořivá škola funguje jako vzdělávací organizace od roku 2001. Za tuto dobu prošlo více než 3200 kurzy Tvořivé školy téměř 28 900 pedagogů.

Představíme vám základní principy Tvořivé pedagogiky a ukážeme, jak je aplikovat v praxi (praktické ukázky zejména z 1. stupně ZŠ). Naprostý základ, stručně a jasně v 90 minutách.

"Šikovnost rukou vede k šikovnosti myšlení." Jan Amos Komenský

Jak učit a naučit

webinář z cyklu tvořivá pedagogika

6. 3. 2025, zahájení v 20:00

2 vyučovací hodiny

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Vedení škol
Speciální pedagog

Anotace:

2020 Písek

Zajímá Vás, jak učit a naučit děti jak vědomostem, tak dovednostem? Jak dosáhnout toho, aby učení děti bavilo, nevyrušovaly a mohly ve škole zažívat úspěch?

Tento webinář vychází z moderních výzkumů vzdělávání, staví přitom zároveň na tradici - Tvořivá škola funguje jako vzdělávací organizace od roku 2001. Za tuto dobu prošlo více než 3200 kurzy Tvořivé školy téměř 28 900 pedagogů.

Představíme vám základní principy Tvořivé pedagogiky a ukážeme, jak je aplikovat v praxi (praktické ukázky zejména z 1. stupně ZŠ). Naprostý základ, stručně a jasně v 90 minutách.

"Šikovnost rukou vede k šikovnosti myšlení." Jan Amos Komenský

předchozí 1 2 3 4 6 7 další