KONFERENCE PROJEKTU ČTENÍ A PSANÍ S POROZUMĚNÍM - BRNO 2010

8. května 2010 se v Brně v KD Semilasso uskutečnila celorepubliková Konference Tvořivých škol, zaměřená na seznámení s projektem Tvořivá škola – Čtení a psaní s porozuměním.

Sdílet na Facebooku

Projekt Čtení a psaní s porozuměním probíhá od 1. 11. 2009 do 30. 10. 2012 a je realizován ve spolupráci s 18 partnerskými ZŠ ve všech krajích ČR. Hlavními aktivitami projektu je pořádání kurzů činnostního učení ve výuce Čj a výuka žáků 1. stupně novými metodami čtení, které vedou k rozvoji čtenářské gramotnosti a schopnosti porozumění psanému textu.

V rámci projektu bude otevřeno 136 kurzů Činnostního učení ve výuce Čj,  budou vytvořeny nové metodické materiály, pomůcky a spuštěny dvoje internetové stránky zaměřené na rozvoj čtenářství.   
 
Cílem projektu Čtení a psaní s porozuměním je, aby žáci základních škol byli efektivně vzděláváni moderními, v praxi ověřenými metodami, které jsou v souladu s jejich potřebami a schopnostmi. Žáci si tak budou moci dobře osvojovat dovednost číst bez chyb, plynule a s porozuměním. Rozvíjen bude také jejich kladný vztah ke knihám a ke čtení.
 
Program konference byl věnován jak příspěvkům zaměřeným na činnostní výuku Čj a vztah žáků ke čtení, tak rozvoji čtenářských dovedností ve výuce prvouky a angličtiny. Třetí blok konference byl věnován seznámení s novým kurzem Tvořivé školy – Počítače a interaktivní tabule a smysluplnému využití interaktivních tabulí ve výuce Čj.
Jako hosté vystoupili se svými příspěvky paní Stanislava Andršová z VÚP v Praze a exministr školství pan Ondřej Liška.
 
Konference byla spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zúčastnilo se jí 160 učitelů a ředitelů škol se základním vzděláváním.
Více informací a program konference naleznete na www.tvorivaskola.cz.
V případě zájmu o další informace nás kontaktujte na emailové adrese: info@tvorivaskola.cz.
 
AJ

19. 2. 2025, zahájení v 15.00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

webinář

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Seminář je vhodný pro všechny angličtináře působící na 1. stupni ZŠ. Účastnici obdrží zdarma Pracovní karty a šablony pro činnostní učení AJ II v ceně 185,-.

Na akci zazní zejména:

  • práce se slovesy have got, has got, can
  • přítomný čas prostý - oznamovací, otázka, zápor
  • určování času
  • přítomný čas průběhový
  • rozvoj speakingu

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více