Leichmannová Michaela

Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu MU v Brně, jsem mámou čtyř dětí. Nejdelší část své více než 25 leté pedagogické praxe učím na daltonské a fakultní Základní škole v Brně, Horácké nám. na druhém stupni Český jazyk a Výchovu k občanství.

Ve výuce se zaměřuji na vytvoření bezpečného prostředí pro učitele i žáky, otevřenou komunikaci, aktivní naslouchání a transparentní kriteriální hodnocení a sebehodnocení. Podporuji přirozené talenty dětí.

Další vzdělávání:

  • Kritické myšlení
  • Respektovat a být respektován
  • Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney
  • Facilitátor kruhové komunikace
  • a další

Spolupracuji s PedMuni,  jako provázející učitelka vedu studenty na praxích, účastním se projektu pilotního ověřování praxí. Lektoruji semináře pro studenty i učitele. Poskytuji pilotáže k bakalářským pracím, které se týkají kruhové výuky.
 

Reference:
- seminář byl pro mě velice přínosný, portfolia považuji za smysluplnější než klasické sešity
- oceňuji praktické rady do výuky
- moc se mi líbí koncept i váš přístup
- odnáším si spoustu nových poznatků a nápadů
- výhodu vidím ve snadném opakování učiva
- líbí se mi celý koncept, cítím inspiraci
- velmi zajímavé a obohacující

- je cítit, že vedete hodiny otevřeným způsobem
- kruh vytvářel příjemné a uvolněné prostředí pro výuku, při kterém se žáci cítili sebevědoměji a lépe se soustředili, ale především se proměnil v zónu bezpečí, podpory pro vzájemné třídní vztahy a harmonizace celého kolektivu
- odnáším především zcela nový pohled s vědomím, že kruh má hluboký smysl nejen v školním  prostředí, ale má přesah do všech sfér života
- jsem nadšen ze způsobu, jakým je kruh organicky začleněn do výuky

Aktuální akce lektora

Učíme (se) v kruhu na 2. stupni ZŠ

s náměty do výuky ČJ

1 380 Kč
ČJ

4. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel

Anotace:

Pojďte se seznámit s efektivním využitím metody poradního kruhu. Ukážeme si, jak kruh začlenit do výuky – jak s jeho pomocí vytvářet bezpečnou atmosféru, učit žáky vést přirozenou, transparentní komunikaci, předávat vědomosti a dovednosti  a zároveň tak budovat třídní tým.

Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ.

Cílem výuky češtiny je mimo gramatiku, literární výchovu a sloh také schopnost komunikovat. Na kruh může plynule navazovat evokace, práce ve skupinách zaměřená na probíranou látku, prezentace výsledků skupinové práce, reflexe a sdílení na závěr.

V rámci semináře projdeme tato témata:

  • význam poradních kruhů ve škole a jejich využití ve výuce
  • transparentní kruhová komunikace a její principy
  • bezpečný prostor a aktivní naslouchání – kruh (council) jako zdroj bezpečí pro učitele i žáka
  • učitel jako facilitátor
  • propojení councilu s výukou
  • sdílení příběhů jako součást edukační praxe, metoda CICO (check-in, check-out)
  • kriteriální hodnocení a sebehodnocení, inovativní metody výuky
  • využití v třídnických hodinách i ve výuce
  • diskuse

Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.

1 380 Kč
ČJ

18. 3. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

ZŠ Brno, Bakalovo nábřeží 8

2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel

Anotace:

Pojďte se seznámit s možnostmi využití strukturovaného žákovského portfolia na druhém stupni ZŠ. Slouží k úspěšnému ověřování znalostí a individuálního pokroku. Dále jej lze používat např. k dosahování vytyčených cílů nebo k mapování rozvoje vlastních schopností a vědomostí. Pomocí portfolia můžeme v rámci ČJ rozvíjet čtenářskou gramotnost chápanou jako schopnost porozumět psanému textu. Žáci si vytváří svou vlastní učebnici, kterou používají celý druhý stupeň ZŠ a někteří i na střední škole.

Účastníci se seznámí se základní teorií, připravená bude i prožitková část se zaměřením na výuku českého jazyka na 2. stupni ZŠ. K předkládaným aktivitám získají účastníci i materiály k využití ve výuce.
 

V rámci semináře projdeme tato témata:

  • co jsou portfolia a jak s nimi pracovat, výhody jejich užití
  • možnosti provedení, ukázka konkrétních žákovských portfolií
  • význam vnitřní motivace
  • kriteriální hodnocení a sebehodnocení
  • společné vytváření kritérií na hodnocení slohových prací
  • inovativní metody a přesah výuky v kruhu (bezpečný prostor a aktivní naslouchání)
  • praktické ukázky aktivit a námětů do výuky
  • diskuse

Akce je určená zejména pedagogům 2. stupně, příklady práce budou prezentovány na učivu ČJ, ale principy práce jsou aplikovatelné do jakéhokoli předmětu.