Proč si vybrat kurz od Tvořivé školy?

názorné pomůcky  –  opakované využití   –  efektivní výuka

Pomůcky i metody Tvořivé školy spoluvytváříme s učiteli z praxe. Umožňují efektivní výuku a aktivní zapojení žáků. Součástí pomůcek jsou metodické návody na jejich smysluplné a opakované využití.

 

Sdílet na Facebooku

J. HaldaKurzy Tvořivé školy staví na názornosti a předkládání praktických postupů. Vyzkoušejte si všechny aktivity v roli žáka! Mimo to, že si je tak sami lépe zapamatujete, máte možnost vcítit se do pozice žáka a zjistíte, jak je vhodné si pomůcky při práci uspořádat.

S pomůckami pracujeme i při webinářích, ale zkoušení jednotlivých aktivit je limitované technikou. Postup může lektor slovně popsat, ukázat na obrázku, nebo pomocí vizualizéru či aplikace. Někdy lektor pošle účastníkkům vybrané pomůcky elektornicky předem a pokud si je vyrobíte, můžete se pak během akce aktivně zapojit.

Pokud si chcete práci s pomůckami "osahat" důkladněji, doporučujeme účast na prezenčním semináři. Pro intenzivnější proniknutí do tématu jsou nejvhodnější kurzy letních škol.

Dlouhodobě je našim primárním cílem nabízet kurzy s vysokou kvalitou obsahu. Z toho důvodu vybíráme naše lektory pečlivě. Volíme kompetentní pracovníky s praxí. V rámci kurů se s účasníky dělí o své zkušenosti, předávají poznatky ze své dobré praxe.

Vytvářením metodik a školením pedagogů se věnujeme již od roku 2001. Nejsme tedy v oboru žádnými nováčky. Naše metody práce během let vyzkoušelo bezpočet pedgogů a k nám se průběžně dostávají jen kladné ohlasy. Spokojeni jsou jak vyučující, tak jejich žáci, potažmo rodiče.

Zpočátku pro někoho může být náročné osvojit si práci s řadou různorodých pomůcek a připravit si je v potřebném počtu. V tomto směru Vám ale mohou být nápomocny naše sety Karet a šablon pro jednotlivé předměty a ročníky. Stačí si je rozkopírovat a vystřihnout. Kde to má smysl, můžete pro prodloužení "trvanlivosti" použít tužší papír, nebo kartičky zalaminovat.

Pomůcky jsou koncipované tak, aby sloužily opakovaně. Používejte je krátce, ale často a v různých obměnách práce. Náměty na způsoby práce najdete vždy v metodice k pomůcce, spoustu se jich také dozvíte na příslušných kurzech DVPP. Tam se s vámi také lektorky a lektoři podělí o další pomůcky, které si sami vytvořili, nebo se jim osvědčily.

Pokud s činnostním učením začínáte, můžete využít bezplatného školení "Jak učit a naučit", které 1-2x ročně zařazujeme do nabídky, nebo doporučujeme seminář/webinář Činnostní učení (pro 1. nebo 2. stupeň ZŠ). Ale samozřejmě můžete začít úplně čímkoliv, co vás třeba aktuálně tematicky pálí.

Krom didaktických akcí nabízíme také školení zážitková. Jde vesměs o kurzy pro výchovy. Při prezenční formě výuky se při nich ponoříte do praktického nácviku. Můžete se tak přijet zdokonalit v nějaké výtvarné technice, naučit se zdravým pohybovým návykům nebo si vyzkoušet taneční či pěvecké sestavy.

Poslední skupinou školení jsou kurzy osobnostního rozvoje. Dlouhodobě patří k nejoblíbenějším kurzy z volného cyklu Systemické pedagogiky Jak nevyhořet a Jak být autoritou. Vyhledávaná jsou i témata přednášená Mgr. Jiřím Haldou.

26. 11. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

17. 3. 2025, zahájení v 17:00

2 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

asistent pedagoga
Rodiče
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.

V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.

Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali… 

V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.

Další připravená setkání:

25. 3. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
Speciální pedagog

Anotace:

Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků. 

Těšte se na:

  • Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
  • Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
  • Aktuální pedagogická diagnostika:
    • Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
    • Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
    • Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
    • Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více