Proč si vybrat kurz od Tvořivé školy?

názorné pomůcky  –  opakované využití   –  efektivní výuka

Pomůcky i metody Tvořivé školy spoluvytváříme s učiteli z praxe. Umožňují efektivní výuku a aktivní zapojení žáků. Součástí pomůcek jsou metodické návody na jejich smysluplné a opakované využití.

 

Sdílet na Facebooku

J. HaldaKurzy Tvořivé školy staví na názornosti a předkládání praktických postupů. Vyzkoušejte si všechny aktivity v roli žáka! Mimo to, že si je tak sami lépe zapamatujete, máte možnost vcítit se do pozice žáka a zjistíte, jak je vhodné si pomůcky při práci uspořádat.

S pomůckami pracujeme i při webinářích, ale zkoušení jednotlivých aktivit je limitované technikou. Postup může lektor slovně popsat, ukázat na obrázku, nebo pomocí vizualizéru či aplikace. Někdy lektor pošle účastníkkům vybrané pomůcky elektornicky předem a pokud si je vyrobíte, můžete se pak během akce aktivně zapojit.

Pokud si chcete práci s pomůckami "osahat" důkladněji, doporučujeme účast na prezenčním semináři. Pro intenzivnější proniknutí do tématu jsou nejvhodnější kurzy letních škol.

Dlouhodobě je našim primárním cílem nabízet kurzy s vysokou kvalitou obsahu. Z toho důvodu vybíráme naše lektory pečlivě. Volíme kompetentní pracovníky s praxí. V rámci kurů se s účasníky dělí o své zkušenosti, předávají poznatky ze své dobré praxe.

Vytvářením metodik a školením pedagogů se věnujeme již od roku 2001. Nejsme tedy v oboru žádnými nováčky. Naše metody práce během let vyzkoušelo bezpočet pedgogů a k nám se průběžně dostávají jen kladné ohlasy. Spokojeni jsou jak vyučující, tak jejich žáci, potažmo rodiče.

Zpočátku pro někoho může být náročné osvojit si práci s řadou různorodých pomůcek a připravit si je v potřebném počtu. V tomto směru Vám ale mohou být nápomocny naše sety Karet a šablon pro jednotlivé předměty a ročníky. Stačí si je rozkopírovat a vystřihnout. Kde to má smysl, můžete pro prodloužení "trvanlivosti" použít tužší papír, nebo kartičky zalaminovat.

Pomůcky jsou koncipované tak, aby sloužily opakovaně. Používejte je krátce, ale často a v různých obměnách práce. Náměty na způsoby práce najdete vždy v metodice k pomůcce, spoustu se jich také dozvíte na příslušných kurzech DVPP. Tam se s vámi také lektorky a lektoři podělí o další pomůcky, které si sami vytvořili, nebo se jim osvědčily.

Pokud s činnostním učením začínáte, můžete využít bezplatného školení "Jak učit a naučit", které 1-2x ročně zařazujeme do nabídky, nebo doporučujeme seminář/webinář Činnostní učení (pro 1. nebo 2. stupeň ZŠ). Ale samozřejmě můžete začít úplně čímkoliv, co vás třeba aktuálně tematicky pálí.

Krom didaktických akcí nabízíme také školení zážitková. Jde vesměs o kurzy pro výchovy. Při prezenční formě výuky se při nich ponoříte do praktického nácviku. Můžete se tak přijet zdokonalit v nějaké výtvarné technice, naučit se zdravým pohybovým návykům nebo si vyzkoušet taneční či pěvecké sestavy.

Poslední skupinou školení jsou kurzy osobnostního rozvoje. Dlouhodobě patří k nejoblíbenějším kurzy z volného cyklu Systemické pedagogiky Jak nevyhořet a Jak být autoritou. Vyhledávaná jsou i témata přednášená Mgr. Jiřím Haldou.

Kreslení a malování podle skutečnosti na 2. st. ZŠ

vhodné také pro přípravu na přijímací zkoušky na výtvarnou školu

1 380 Kč

24. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
ZUŠ
Rodiče
Vychovatel

Anotace:

Zajímá Vás, jak dětem můžeme pomoci v rámci hodin VV při přípravě na talentové zkoušky na školy s výtvarným zaměřením? Chtěli byste vědět, jak vést žáky 2. stupně ZŠ k posunu ve výtvarném projevu? Nejen k tomu Vám předáme náměty na tomto webináři. Jeho cílem je představit jednoduché a bezpečné možnosti kreslení a malování podle skutečnosti včetně seznámení s principy perspektivy ve výtvarné výchově. Předkládá náměty elementárních cvičení na zrakové vnímání a motivuje k zapojení těchto cvičení uzpůsobených k věku a schopnostem dětí do výuky po celou dobu školní docházky.

Obsah akce:

  • Elementární cvičení na zrakové vnímání
  • Cvičení na koordinaci ruky a očí
  • Postupy ukazující jak jednoduše začít kreslit podle skutečnosti
  • Pomůcky a vychytávky
  • Jednoduché seznámení s principy perspektivy přiměřené věku dětí
  • Linie – stín – plocha
  • Předměty – zátiší – krajina – lidské tělo
  • Příprava na talentové zkoušky na školy výtvarného zaměření

Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)

Zaměřeno na čtenářské lekce

1 210 Kč
ČJ

24. 2. 2025, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ.  Volně navazuje na podzimní školení zaměřené na čtenářské dílny. Nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.

Na akci zazní zejména:

  • Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
  • Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
  • Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
  • Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
  • Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
  • Vzájemné sdílení.
  • Praktické ukázky.

 

Emoční a sociální potřeby dítěte (webinář)

webinář nejen pro pedagogické pracovníky

1 380 Kč

25. 2. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga
Vých. poradce/met. prevence
Vychovatel
Speciální pedagog

Anotace:

Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:

  • Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
  • Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
  • Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci

Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům 1. stupně ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost. 

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více