Didaktické náměty pro učitele ZŠ
Podcast Čeňka Roseckého s lektorkou Tvořivé školy Radkou Kučerovou
Pojďte se zaposlouchat do příjemného rozhovoru o výuce AJ na českých školách!
Výuka anglického jazyka na českých školách
Angličtina činnostně v kostce – a big dogCo považujeme za nejdůležitější v počátcích výuky Aj? Uvědomit si, že výuka dětí, které nemluví germánskými, ale slovanskými jazyky, má svá specifika.
Aktivita zakódovaný obrázek
Přinášíme Vám krátký námět na aktivitu do hodin. Modifikujete-li zadání, můžete aktivitu využít v rámci libovolného předmětu.
Náměty na práci s početním divadélkem
Didaktickou pomůcku Početní divadélko používáme v Tvořivé škole od jejího počátku. Na četné žádosti jsme pro Vás připravili hotové sady. A k této novince jsme také natočili kratičké video pro nastínění možností práce s ním. Více na našich kurzech nebo v metodických materiálech.
Proč si vybrat kurz od Tvořivé školy?
názorné pomůcky – opakované využití – efektivní výuka Pomůcky i metody Tvořivé školy spoluvytváříme s učiteli z praxe. Umožňují efektivní výuku a aktivní zapojení žáků. Součástí pomůcek jsou metodické návody na jejich smysluplné a opakované využití.
Tvořivé činnostní učení - učení pravou mozkovou hemisférou
"Základní rozdíl mezi učením se levou a pravou hemisférou je ten, že tou pravou to děti baví."
DOPORUČUJEME - Čtenářská a matematická pregramotnost v posledním ročníku MŠ
motto: "Když víte jak, je to zábava. " Jak to udělat, aby děti předškolního věku vstoupily do čtenářského a počtářského světa bez problémů? Níže Vám předkládáme přehled základních principů a postupů, které můžete využít. Pokud by Vás zajímalo, jak to vypadá na živo a jak je možné dané…
Pohádky a rozvoj čtení s porozuměním
Zvláštní místo u dětí mladšího školního věku mají pohádky. Pohádky jsou u dětí oblíbené pro jejich jednoduchý děj, časté opakovaní určitých dějových prvků, možnost jejich zapamatování. Pohádky napomáhají u dětí k rozvoji vyjadřování, řeči, komunikačních dovedností, rozvíjejí jejich vnímání…
DESATERO ČINNOSTNÍHO UČENÍ
DESATERO činnostního učení stručně popisuje, co dělat proto, aby se žákům i učitelům ve výuce dařilo. Vychází z Komeského a shnrnuje nejlepší zkušeností učitelů. Uvedené principy jsou stále pravdivé a platné. Zkuste je také aplikovat ve výuce a sledujte výsledky. "Nechť nás také někdy v…
Anotace:
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Doporučujeme také učitelům přípravných tříd a posledních ročníků MŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
- Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
24. 4. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků
Obsah webináře:
- Úvod do problematiky SVP:
- Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
- Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
- Diagnostika a identifikace SVP:
- Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
- Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
- Podpůrná opatření:
- Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
- Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
- Metody a strategie výuky:
- Diferenciace a individualizace výuky
- Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
- Inkluzivní prostředí ve třídě:
- Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
- Komunikace s rodinou žáka s SVP
- Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
- Diskuze a sdílení zkušeností:
- Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
- Sdílení osvědčených postupů z praxe.
Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.
Anotace:
Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, případně jejich asistenty.
Na akci zazní zejména:
- Činnostní učení - zásady.
- Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
- Pracovní karty a šablony pro činnostní učení
- Využití metod krit. myšlení
- Mezipředmětové vztahy, zařazování projektů
- Práce s textem
- Náměty na činnosti a didaktické hry pro okruhy:
- abeceda,
- věta, druhy vět,
- slovo, význam slov,
- spodoba,
- samohlásky (psaní ú/ů), souhlásky (psaní y, ý/i,í),
- úvod do slov. druhů
- sloh
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.