Didaktické náměty pro učitele ZŠ
Podcast Čeňka Roseckého s lektorkou Tvořivé školy Radkou Kučerovou
Pojďte se zaposlouchat do příjemného rozhovoru o výuce AJ na českých školách!
Výuka anglického jazyka na českých školách
Angličtina činnostně v kostce – a big dog Co považujeme za nejdůležitější v počátcích výuky Aj? Uvědomit si, že výuka dětí, které nemluví germánskými, ale slovanskými jazyky, má svá specifika.
Aktivita zakódovaný obrázek
Přinášíme Vám krátký námět na aktivitu do hodin. Modifikujete-li zadání, můžete aktivitu využít v rámci libovolného předmětu.
Náměty na práci s početním divadélkem
Didaktickou pomůcku Početní divadélko používáme v Tvořivé škole od jejího počátku. Na četné žádosti jsme pro Vás připravili hotové sady. A k této novince jsme také natočili kratičké video pro nastínění možností práce s ním. Více na našich kurzech nebo v metodických materiálech.
Proč si vybrat kurz od Tvořivé školy?
názorné pomůcky – opakované využití – efektivní výuka Pomůcky i metody Tvořivé školy spoluvytváříme s učiteli z praxe. Umožňují efektivní výuku a aktivní zapojení žáků. Součástí pomůcek jsou metodické návody na jejich smysluplné a opakované využití.
Tvořivé činnostní učení - učení pravou mozkovou hemisférou
"Základní rozdíl mezi učením se levou a pravou hemisférou je ten, že tou pravou to děti baví."
DOPORUČUJEME - Čtenářská a matematická pregramotnost v posledním ročníku MŠ
motto: "Když víte jak, je to zábava. " Jak to udělat, aby děti předškolního věku vstoupily do čtenářského a počtářského světa bez problémů? Níže Vám předkládáme přehled základních principů a postupů, které můžete využít. Pokud by Vás zajímalo, jak to vypadá na živo a jak je možné dané…
Pohádky a rozvoj čtení s porozuměním
Zvláštní místo u dětí mladšího školního věku mají pohádky. Pohádky jsou u dětí oblíbené pro jejich jednoduchý děj, časté opakovaní určitých dějových prvků, možnost jejich zapamatování. Pohádky napomáhají u dětí k rozvoji vyjadřování, řeči, komunikačních dovedností, rozvíjejí jejich vnímání…
DESATERO ČINNOSTNÍHO UČENÍ
DESATERO činnostního učení stručně popisuje, co dělat proto, aby se žákům i učitelům ve výuce dařilo. Vychází z Komeského a shnrnuje nejlepší zkušeností učitelů. Uvedené principy jsou stále pravdivé a platné. Zkuste je také aplikovat ve výuce a sledujte výsledky. "Nechť nás také někdy v…
Kreslení a malování podle skutečnosti na 2. st. ZŠ
vhodné také pro přípravu na přijímací zkoušky na výtvarnou školu
Anotace:
Zajímá Vás, jak dětem můžeme pomoci v rámci hodin VV při přípravě na talentové zkoušky na školy s výtvarným zaměřením? Chtěli byste vědět, jak vést žáky 2. stupně ZŠ k posunu ve výtvarném projevu? Nejen k tomu Vám předáme náměty na tomto webináři. Jeho cílem je představit jednoduché a bezpečné možnosti kreslení a malování podle skutečnosti včetně seznámení s principy perspektivy ve výtvarné výchově. Předkládá náměty elementárních cvičení na zrakové vnímání a motivuje k zapojení těchto cvičení uzpůsobených k věku a schopnostem dětí do výuky po celou dobu školní docházky.
Obsah akce:
- Elementární cvičení na zrakové vnímání
- Cvičení na koordinaci ruky a očí
- Postupy ukazující jak jednoduše začít kreslit podle skutečnosti
- Pomůcky a vychytávky
- Jednoduché seznámení s principy perspektivy přiměřené věku dětí
- Linie – stín – plocha
- Předměty – zátiší – krajina – lidské tělo
- Příprava na talentové zkoušky na školy výtvarného zaměření
Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.
Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)
Zaměřeno na čtenářské lekce
24. 2. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Akce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ. Volně navazuje na podzimní školení zaměřené na čtenářské dílny. Nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.
Na akci zazní zejména:
- Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
- Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
- Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
- Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
- Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
- Vzájemné sdílení.
- Praktické ukázky.
Emoční a sociální potřeby dítěte (webinář)
webinář nejen pro pedagogické pracovníky
25. 2. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:
- Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
- Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
- Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci
Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům 1. stupně ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost.
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.