Vize, historie, důležité info
Prezenční akce - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným prezenčním akcím. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Zajímá Vás, co čekat od našich kurzů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek…
Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářům. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Doplňující informace najdete také v sekci dotazy. Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte…
VIZE Tvořivé školy
Pro harmonický rozvoj dítěte na ZŠ je ideálním stavem vědomá emoční přítomnost rodičů a učitelů. Nezastupitelný je vzájemný respekt rodičů a učitelů k normám platným v rodině a ve škole. Činnostní učení umožňující rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence je v …
Systemická pedagogika (školní systemické konstelace)
Základem činnostního učení je "systemicky čistý" postoj učitele k žákům a jejich rodičům. Není to nic složitého, přesto s tím má stále mnoho lidí potíže a nese s tím spojené následky, jako jsou např. zlobící/apatičtí žáci nebo konflikty s jejich rodiči.
Maruška Kostečková
Maruška Kostečková stála při vzniku sdružení Tvořivá škola. Byla jednou z prvních lektorek činnostního učení. Její zkušenosti, postupy a přístupy se staly navždy nedílnou součástí kurzů Tvořivé školy. Vedla přes stovku vzdělávacích akcí a osobně jí poznalo několik tisíc účastníků ze všech krajů…
Čtení a psaní může být i zábava
„Kdo nemiluje knihy, nemiluje moudrost. Kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem.“ …
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Matematika činnostně v 1. ročníku - Přípravná početní cvičení
Přípravným početním cvičením se v 1. ročníku obvykle věnuje menší pozornost než přípravě předčtenářské. Tato situace vyplývá z mylné představy, že žák přicházející do 1. ročníku umí počítat. Pravdou však je, že žák umí většinou pouze přeříkat číselnou řadu jako básničku. Číslo je pro něj pouze…
Digifolio Tvořivé školy na portále RVP.CZ
Digifolio na portále RVP.cz nabízí souhrnný pohled na aktivity sdružení, které mohou podpořit učitele v jejich práci a pomoci jim se začleňováním činnostních postupů do výuky.
Činnostní učení
Výzkumy švýcarského vývojového psychologa J. Piageta potvrdily, že manuální činnosti dětí s předměty jsou nezbytným základem pro úspěšný rozvoj logického a operačního myšlení. Empiricky tak prokázal tezi J. A. Komenského formulovanou pár set let před tím: „Šikovnost rukou se mění v…
Kořeny českého činnostního učení
S ohledem na probíhající reformu školství v ČR pokládáme za důležité zmínit, že se v našich novodobých dějinách jedná již o druhý pokus. První se odehrál ve třicátých letech 20. století (období tzv. první republiky) a jeho odkaz je stále aktuální.
26. 11. 2024, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků.
Těšte se na:
- Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
- Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
-
Aktuální pedagogická diagnostika:
- Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
- Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
- Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
- Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?
Agresivita u dětí a jak na ni - komunikační manuál
webinář pro rodiče
Anotace:
Rozhodli jsme se vyjít vstříc opakovaným přáním rodičů a připravili pro vás blok 3 přednáškových večerů s uznávaným odborníkem Jiřím Haldou.
V rámci druhého setkání se spolu s ním podíváte na tématiku dětské agrese, jejich příčin a možných řešení.
Děti nás pozorují a všechno, co vidíme, je jejich varianta nápodoby nás samotných. Proto je třeba přemýšlet jak o formě, tak o obsahu komunikace s dětmi - abychom se na ně nezlobili za to, jak jsme je vychovali…
V rámci tohoto webináře se budeme věnovat zejména kategorii předškolního až školního věku.
Další připravená setkání:
25. 3. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Hledáte náměty do hodin? Nevíte, jakým způsobem podpořit žáky se SVP? Přijďte si pro praktické tipy a postupy, které pomohou těmto žákům zvládnout učivo. Aktivity můžete využít při práci s celou třídou, nebo individuální výuce či doučování.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Předávané aktivity jsou zaměřené na předcházení i nápravy specifických poruch učení. Zaměříme se v nich zejména na rozvoj zrakové a sluchové percepce a pozornosti. Získáte ucelený soubor postupů a forem učení. Postupy umožňují interaktivní zapojení celé třídy, nejen vybraných žáků.
Těšte se na:
- Aktivity rozvíjející jednotlivé druhy zrakové a sluchové percepce a pozornosti a jejich zařazení do běžné výuky, intervencí i reedukace.
- Motivace žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce a pozornosti i při volnočasových aktivitách.
-
Aktuální pedagogická diagnostika:
- Na co se zaměřit? Jak získané poznatky setřídit?
- Jak ze zjištěné úrovně odvodit potíže při zvládání aktuální látky?
- Jak instruovat žáka k prohloubení dovednosti?
- Jak zajistit žákovi respektování jeho vzdělávacích potřeb v rámci výuky?
Nabídka pro vás
Reference
"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.