Vize, historie, důležité info
Prezenční akce - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným prezenčním akcím. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Zajímá Vás, co čekat od našich kurzů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek…
Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářům. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Doplňující informace najdete také v sekci dotazy. Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte…
VIZE Tvořivé školy
Pro harmonický rozvoj dítěte na ZŠ je ideálním stavem vědomá emoční přítomnost rodičů a učitelů. Nezastupitelný je vzájemný respekt rodičů a učitelů k normám platným v rodině a ve škole. Činnostní učení umožňující rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence je v …
Systemická pedagogika (školní systemické konstelace)
Základem činnostního učení je "systemicky čistý" postoj učitele k žákům a jejich rodičům. Není to nic složitého, přesto s tím má stále mnoho lidí potíže a nese s tím spojené následky, jako jsou např. zlobící/apatičtí žáci nebo konflikty s jejich rodiči.
Maruška Kostečková
Maruška Kostečková stála při vzniku sdružení Tvořivá škola. Byla jednou z prvních lektorek činnostního učení. Její zkušenosti, postupy a přístupy se staly navždy nedílnou součástí kurzů Tvořivé školy. Vedla přes stovku vzdělávacích akcí a osobně jí poznalo několik tisíc účastníků ze všech krajů…
Čtení a psaní může být i zábava
„Kdo nemiluje knihy, nemiluje moudrost. Kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem.“ …
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Matematika činnostně v 1. ročníku - Přípravná početní cvičení
Přípravným početním cvičením se v 1. ročníku obvykle věnuje menší pozornost než přípravě předčtenářské. Tato situace vyplývá z mylné představy, že žák přicházející do 1. ročníku umí počítat. Pravdou však je, že žák umí většinou pouze přeříkat číselnou řadu jako básničku. Číslo je pro něj pouze…
Digifolio Tvořivé školy na portále RVP.CZ
Digifolio na portále RVP.cz nabízí souhrnný pohled na aktivity sdružení, které mohou podpořit učitele v jejich práci a pomoci jim se začleňováním činnostních postupů do výuky.
Činnostní učení
Výzkumy švýcarského vývojového psychologa J. Piageta potvrdily, že manuální činnosti dětí s předměty jsou nezbytným základem pro úspěšný rozvoj logického a operačního myšlení. Empiricky tak prokázal tezi J. A. Komenského formulovanou pár set let před tím: „Šikovnost rukou se mění v…
Kořeny českého činnostního učení
S ohledem na probíhající reformu školství v ČR pokládáme za důležité zmínit, že se v našich novodobých dějinách jedná již o druhý pokus. První se odehrál ve třicátých letech 20. století (období tzv. první republiky) a jeho odkaz je stále aktuální.
Kreslení a malování podle skutečnosti na 2. st. ZŠ
vhodné také pro přípravu na přijímací zkoušky na výtvarnou školu
Anotace:
Zajímá Vás, jak dětem můžeme pomoci v rámci hodin VV při přípravě na talentové zkoušky na školy s výtvarným zaměřením? Chtěli byste vědět, jak vést žáky 2. stupně ZŠ k posunu ve výtvarném projevu? Nejen k tomu Vám předáme náměty na tomto webináři. Jeho cílem je představit jednoduché a bezpečné možnosti kreslení a malování podle skutečnosti včetně seznámení s principy perspektivy ve výtvarné výchově. Předkládá náměty elementárních cvičení na zrakové vnímání a motivuje k zapojení těchto cvičení uzpůsobených k věku a schopnostem dětí do výuky po celou dobu školní docházky.
Obsah akce:
- Elementární cvičení na zrakové vnímání
- Cvičení na koordinaci ruky a očí
- Postupy ukazující jak jednoduše začít kreslit podle skutečnosti
- Pomůcky a vychytávky
- Jednoduché seznámení s principy perspektivy přiměřené věku dětí
- Linie – stín – plocha
- Předměty – zátiší – krajina – lidské tělo
- Příprava na talentové zkoušky na školy výtvarného zaměření
Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.
Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)
Zaměřeno na čtenářské lekce
24. 2. 2025, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Akce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ. Volně navazuje na podzimní školení zaměřené na čtenářské dílny. Nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.
Na akci zazní zejména:
- Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
- Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
- Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
- Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
- Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
- Vzájemné sdílení.
- Praktické ukázky.
Emoční a sociální potřeby dítěte (webinář)
webinář nejen pro pedagogické pracovníky
25. 2. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
akreditace MŠMT
Anotace:
Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:
- Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
- Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
- Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci
Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům 1. stupně ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost.
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.