Vize, historie, důležité info
Prezenční akce - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným prezenčním akcím. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Zajímá Vás, co čekat od našich kurzů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku? Máte nějaké dotazy k organizaci či administraci? Pak si přečtěte tento článek celý.…
Webináře - nejčastější dotazy, důležitá upozornění, tipy
Zde najdete nejdůležitější informace k námi pořádaným webinářům. Doporučujeme všem se s informacemi seznámit. Doplňující informace najdete také v sekci dotazy. Zajímá Vás, co čekat od našich webinářů? Nejste si jisti zda je Vaše přihlášení v pořádku, nebo zda si poradíte s technikou? Máte…
VIZE Tvořivé školy
Pro harmonický rozvoj dítěte na ZŠ je ideálním stavem vědomá emoční přítomnost rodičů a učitelů. Nezastupitelný je vzájemný respekt rodičů a učitelů k normám platným v rodině a ve škole. Činnostní učení umožňující rozvoj tvořivosti, logického myšlení a emoční inteligence je v …
Systemická pedagogika (školní systemické konstelace)
Základem činnostního učení je "systemicky čistý" postoj učitele k žákům a jejich rodičům. Není to nic složitého, přesto s tím má stále mnoho lidí potíže a nese s tím spojené následky, jako jsou např. zlobící/apatičtí žáci nebo konflikty s jejich rodiči.
Maruška Kostečková
Maruška Kostečková stála při vzniku sdružení Tvořivá škola. Byla jednou z prvních lektorek činnostního učení. Její zkušenosti, postupy a přístupy se staly navždy nedílnou součástí kurzů Tvořivé školy. Vedla přes stovku vzdělávacích akcí a osobně jí poznalo několik tisíc účastníků ze všech krajů…
Čtení a psaní může být i zábava
„Kdo nemiluje knihy, nemiluje moudrost. Kdo nemiluje moudrost, stává se hlupákem.“ …
Články v novinách o Letní tvořivých školách
Názory učitelů a redaktorů regionálních deníků na letní tvořivé školy.
Matematika činnostně v 1. ročníku - Přípravná početní cvičení
Přípravným početním cvičením se v 1. ročníku obvykle věnuje menší pozornost než přípravě předčtenářské. Tato situace vyplývá z mylné představy, že žák přicházející do 1. ročníku umí počítat. Pravdou však je, že žák umí většinou pouze přeříkat číselnou řadu jako básničku. Číslo je pro něj pouze…
Digifolio Tvořivé školy na portále RVP.CZ
Digifolio na portále RVP.cz nabízí souhrnný pohled na aktivity sdružení, které mohou podpořit učitele v jejich práci a pomoci jim se začleňováním činnostních postupů do výuky.
Činnostní učení
Výzkumy švýcarského vývojového psychologa J. Piageta potvrdily, že manuální činnosti dětí s předměty jsou nezbytným základem pro úspěšný rozvoj logického a operačního myšlení. Empiricky tak prokázal tezi J. A. Komenského formulovanou pár set let před tím: „Šikovnost rukou se mění v…
Kořeny českého činnostního učení
S ohledem na probíhající reformu školství v ČR pokládáme za důležité zmínit, že se v našich novodobých dějinách jedná již o druhý pokus. První se odehrál ve třicátých letech 20. století (období tzv. první republiky) a jeho odkaz je stále aktuální.
Anotace:
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Doporučujeme také učitelům přípravných tříd a posledních ročníků MŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení ČJ 0.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
- Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
24. 4. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Anotace:
Tento webinář se zaměřuje na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a poskytuje účastníkům teoretické a hlavně praktické strategie pro efektivní podporu těchto žáků
Obsah webináře:
- Úvod do problematiky SVP:
- Definice a legislativní rámec (vyhláška č. 27/2016 Sb.)
- Typy speciálních vzdělávacích potřeb (SVP)
- Diagnostika a identifikace SVP:
- Role školního poradenského pracoviště, pedagogicko-psychologických poraden a speciálně pedagogických center.
- Proces diagnostiky, vypracování plánu pedagogické podpory (PLPP) a individuálního vzdělávacího plánu (IVP)
- Podpůrná opatření:
- Stupně podpůrných opatření a jejich aplikace v praxi
- Příklady konkrétních opatření a jejich implementace ve třídě.
- Metody a strategie výuky:
- Diferenciace a individualizace výuky
- Praktické techniky pro diferenciaci výuky a přizpůsobení učebních materiálů, aby vyhovovaly potřebám všech žáků
- Inkluzivní prostředí ve třídě:
- Vytváření respektujícího prostředí pro všechny žáky.
- Komunikace s rodinou žáka s SVP
- Principy efektivní komunikace s rodinou žáka se SVP
- Diskuze a sdílení zkušeností:
- Příklady úspěšné praxe které ukazují, jak efektivně integrovat žáky se speciálními potřebami do běžného vzdělávacího prostředí.
- Sdílení osvědčených postupů z praxe.
Webinář je vhodný pro učitele 1. a 2. stupně, asistenty, speciální pedagogy, výchovné poradce, vychovatele. Je určen také dalším odborníkům, kteří pracují s dětmi v běžných třídách.
Anotace:
Webinář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, případně jejich asistenty.
Na akci zazní zejména:
- Činnostní učení - zásady.
- Aktivity, hry a pomůcky používané při činnostním učení (kartičky, kolečka, ...).
- Pracovní karty a šablony pro činnostní učení
- Využití metod krit. myšlení
- Mezipředmětové vztahy, zařazování projektů
- Práce s textem
- Náměty na činnosti a didaktické hry pro okruhy:
- abeceda,
- věta, druhy vět,
- slovo, význam slov,
- spodoba,
- samohlásky (psaní ú/ů), souhlásky (psaní y, ý/i,í),
- úvod do slov. druhů
- sloh
Nabídka pro vás
Reference
Zde najdete výběr základních škol, se kterými Tvořivá škola v minulosti úzce spolupracovala na zavádění činnostního učení. Seznam je doplněn o aktivní školy se zájmem o činnostní výuku. Přejete-li si sem zařadit i Vaši školu, kontaktujte nás.
"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!
Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."
Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!
Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.