Projektové vyučování II
další praktické ukázky realizovaných projektů
15. 1. 2025, zahájení v 14:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Webinář se uskuteční 15.01. od 14:00 do cca 17:10 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.
V případě zájmu se přihlaste také na předchozí webinář Projektové vyučování I.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Akce je vhodná pro všechny učitele prvního stupně ZŠ. Webinář je veden ryze prakticky, získáte zásobník námětů pro práci napříč předměty a ročníky. Navazuje na webinář Projektové vyučování I, kde se účastníci seznamují i se základní teorií.
Na akci zazní:
- Projekt: “Pohádka”, práce se známými pohádkami, obrázkové osnovy, přiřazování textu, práce s textem, mezipředmětové vztahy, uplatnění digi kompetencí a přesah pohádek do osobního života dětí.
- Projekty ke státním svátkům: plánování, dětí získávají povědomí o naší kultuře a dějinách, uvědomí si, proč státní svátky slavíme a jejich důležitost.
Lektor dále využívá:
- Metody aktivního vyučování. Kooperativní a partnerské učení. Prvky kritického myšlení.
- Přesah do praktického, osobního života žáků.
- Předávání informací, dovedností a postojů.
- Využití formativního hodnocení a učení.
- Vrstevnické učení a předučení.
- Podněcování zájmu a motivace k celoživotnímu učení.
Obsah akce:
Obecně o formě projektové výuky:
- Děti na vše přicházejí samy, bádají a objevují, třídí informace, kriticky hodnotí názory ostatních, spolupracují, komunikují a prezentují svou práci.
- Pracují s texty, vyhledávají informace na internetu, řeší úkoly, které jsou propojené s aktuálním probíraným a probraným učivem v jednotlivých ročnících.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, využití mezipředmětových vztahů.
- Komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální či digitální kompetence.