Projektové vyučování I

úvod k projektové výuce + ukázky

8. 1. 2025, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ
asistent pedagoga

Webinář se uskuteční 8.1. od 14:00 do cca 17:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

V případě zájmu se přihlaste také na navazující webinář Projektové vyučování II.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! 

Anotace:

Akce je vhodná pro všechny učitele prvního stupně ZŠ. Webinář je veden ryze prakticky, získáte zásobník námětů pro práci napříč předměty a ročníky. Nabízíme také navazující webinář Projektové vyučování II, kde si s lektorkou ukážete další praktické ukázky projektů.

Na akci zazní:

 

  • Teoretické informace o projektech.
  • Plánování projektů, cíle projektů.
  • Zaměříme se na projekt, který je vhodný zařadit na začátek školního roku (seznámení, upevnění kolektivu, podpora pozitivních vztahů ve třídě).
  • Představení projektu na téma živočichů z pohádek a přírody a její ochrany: “Divočina”.
  • Projekt na podporu sociálního cítění, empatie: “Papučový den”.
  • Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy. 

Lektor dále využívá:

  • Metody aktivního vyučování. Kooperativní a partnerské učení. Prvky kritického myšlení.
  • Přesah do praktického, osobního života žáků.
  • Předávání informací, dovedností a postojů.
  • Využití formativního hodnocení a učení.
  • Vrstevnické učení a předučení.
  • Podněcování zájmu a motivace k celoživotnímu učení.

Obsah akce:

Obecně o formě projektové výuky:

  • Děti na vše přicházejí samy, bádají a objevují, třídí informace, kriticky hodnotí názory ostatních, spolupracují, komunikují a prezentují svou práci.
  • Pracují s texty, vyhledávají informace na internetu, řeší úkoly, které jsou propojené s aktuálním probíraným a probraným učivem v jednotlivých ročnících.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, využití mezipředmětových vztahů.
  • Komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální či digitální kompetence.